به گزارش پارس به نقل از فارس، عملیات «توفان جنوب» گروه‌های مسلح در جنوب سوریه تحت نظارت اتاق عملیات مشترک اسرائیل و اردن موسوم به «موک» در شهر «درعا» و اطراف آن، امروز با شدت کمتری پیگیری شد.

از روز گذشته این اختلافات بین گروه‌های مسلح کاملا آشکار بود. این اختلافات پس از آن رخ داد که ارتش سوریه، شنبه‌شب مقر عملیات توفان جنوب را هدف گرفت.

این اتفاق، بر روند عملیات نظامی در اطراف شهر درعا که روند درگیری‌های آن به طور مشخصی کاهش یافت، تاثیر گذاشت و سطح هماهنگی میان گروه‌های مسلح وابسته به ارتش آزاد و از طرفی میان جبهة النصره و متحدانش کاهش یافت.

ارتش سوریه روز گذشته با حملات جبهة النصره و «حرکة احرام الشام»، در اطراف مسجد جامع العمری و جنوبی و جنوب جاده «سد» مقابله کرد که بر اثر آن چند فرد مسلح کشته و چندین نفر مجروح و دو خودرو زرهی آنان منهدم شد.

در مقابل، درگیری‌ها در دو محور المنشیه و خیابان اردن میان گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد» و ارتش سوریه ادامه یافت اما دودستگی میان جبهه‌های افراد مسلح به این علت است که «سران النصره به این نتیجه رسیدند که جنگیدن در کنار ارتش آزاد خطرات بسیاری دارد از جمله اینکه ممکن است به آنان خیانت کنند و آنان را وارد درگیری‌های داخلی کنند». علاوه بر این النصره معتقد است که «ارتش آزاد» به ایجاد جنگ‌های توهمی و تبلیغاتی که با هدف جلب حمایت دیگران است، بسیار تمایل دارد.

همچنین یک منبع نظامی به الاخبار گفت که «شدت درگیری‌ها از روز گذشته کاهش پیدا کرده و برخی نقاط وضعیت طبیعی دارد. جداشدن برخی گروه‌های مسلح از گروه‌های دیگر، کار ارتش و مردم منطقه را ساده‌تر کرده است».

بر خلاف این آرامش، اما از سویی دیگر، درگیری میان گروهک «لواء شهدا الیرموک» که به داعش نزدیک است، با «احرام الشام» در منطقه سحم الجولان در ریف غربی درعا امروز ادامه یافت.