به گزارش پارس مجید تفرشی در صفحه فیس بوک خود نوشت: مسئولان و متولیان جدید روزنامه جام جم در اقدامی عجیب، سایت تخصصی تاریخ (ایام) و صفحه هفتگی تاریخ این روزنامه را رسما تعطیل کردند.
واقعیت این است که از زمان آشنایی و همکاری هر از گاهی با این سایت و صفحه، نسبت به سطح و محتوای برخی از مطالب آن اعتراض و انتفاد داشته ام. ولی به صراحت باید عرض کنم که دلیل اصلی نامطلوب شناخته شدن این سایت و صفحه آن بود که با همه مشکلات و کاستی ها، به مراتب از نظر محتوایی و کیفی از سطح کاملا عادی و معمولی روزنامه جام جم بالاتر بود.
سایت ایام و صفحه تاریخ جام جم نمونه نسبتا موفقی بود در اشتی بین مخاطب عام و خاص و ارایه مطالب روایی و پژوهشی مفید و جذاب تاریخی. این سطح مطلوب کیفی ثمره دانش، تجربه و مهارت آقای فتاح غلامی سردبیر آن سایت و صفحه و ارتباطات گسترده و مثبت او با جامعه محققان تاریخ بود. در این شرایط، ناهماهنگی چنین بخش فاخری با بقیه قسمتهای مرسوم روزنامه اتهام کوچکی نیست و چاره اش تعطیلی کامل آن سایت و بخش است.
اگر بخواهم صریح گفته باشم، باید بگویم، اگر کل روزنامه جام جم تعطیل شود، خللی بر جامعه رسانه ای کنونی ایران وارد نخواهد شد، ولی تعطیلی سایت ایام و صفحه تاریخ آن روزنامه، خسارتی قابل توجه در پژوهش و رسانه ایران محسوب می شود. به هر روی، دیواری کوتاهتر از دیوار تاریخ و تاریخ نگاری نیست.