به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌منش عصر امروز در جلسه دوره آموزشی طرح یاوران نماز ویژه مدیران و مربیان مهد کودک بهزیستی که با همکاری ستاد اقامه نماز اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: استکبار جهانی با استفاده از فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحرکات گسترده‌ای را در مسیر نابودی و از بین بردن ارزش‌های دینی و اعتقادی ما به وجود آورده که قطعاً در این مسیر با شکست سهمگینی در برابر توان اعتقادی و باورهای دینی جامعه ما روبه‌رو می‌شود.

وی تصریح کرد: جوک‌های توهین‌کننده به اقوام و مطالب عبرت‌آمیز انحرافی شبکه‌های اجتماعی لاین و واتس‌آپ در رژیم صهیونیستی طراحی می‌شود.

مبلغ اعزامی حوزه علمیه قم گفت: تداعی معانی یکی از روش‌های غرب برای مقابله با فرهنگ شیعی است و اکنون با استفاده از این روش سعی در انحراف فکری در نسل جوان شیعی دارد.

فاطمی‌منش با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های هالیوودی با هدف اسلام‌هراسی طراحی و اکران می‌شود، افزود: نظام سلطه به تأثیراتی که روش تداعی معانی بر افکار جامعه دارد، احاطه کامل دارد و می‌داند که چگونه می‌تواند افکار جوامع را کنترل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: هویت اصلی شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد انحراف در افکار عمومی ایجاد شده‌اند که مبدأ طراحی این شبکه‌های اجتماعی در رژیم صهیونیستی بوده و تیم‌های کارشناسی زبده برای مطلب‌سازی، ایجاد انحراف و اسلام‌ستیزی در آن پیش‌بینی شده است.

فاطمی‌منش با بیان اینکه پدران و مادران باید برای انتقال مفاهیم دینی به فرزندان خود تدابیر خاصی لحاظ کنند، اضافه کرد: نسل جوان و آینده نباید شخصیت‌های خود را از فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای پیدا کنند که اگر این اتفاق بیفتد، مطمئن باشید در آینده چیزی به عنوان بنیان خانواده در جامعه نداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مربیان مهد کودک باید چهار خصوصیت اخلاص، سلیقه، سلامت و سواد را داشته باشند تا بتوانند نسل آینده متناسب با فرهنگ قرآنی تربیت کنند، متذکر شد: امام باقر (ع) می‌فرمایند «دوست خوب سه ویژگی مهم دارد اولی رعایت حال دوست در موقع خوردن غذا، دومی همسفر شدن با دوست و سومی امانت‌داری است» که با تعلیم این سه ویژگی به فرزندان آنها را در انتخاب دوست خوب یاری کنیم.