به گزارش پارس، کامران دانشجو وزیر علوم در دولت دهم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: هدف از تأسیس جبهه گفتمانی یکتا در مسیر گفتمان امام و رهبری حرکت کردن است.

*جلوگیری از تحریف گفتمان امام و رهبری از اهداف جبهه گفتمانی یکتا است

وی افزود: عدم تحریف خط امام و رهبری، گفتمان انقلاب و ادبیات انقلاب جزو هدف‌های جبهه گفتمانی یکتا است.

دانشجو در پاسخ به این پرسش که چه شد که به این جمع‌بندی رسیدید تا جبهه گفتمانی یکتا را راه‌اندازی کنید تصریح کرد:‌ به مسیر که نگاه می‌اندازیم می‌بینیم برخی‌ها برنامه‌ریزی شده از این سو و آن سوی آب تحریف‌هایی را صورت می‌دهند و برخی از روزنامه‌ها که ادبیات آن سمت را قبول دارند با این تحریف‌ها همراهی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این تحریف‌ها گاهاً به گونه‌ای است که برخی‌ها امام را لیبرال نشان می‌دهند که این خود ظلمی بزرگ در حق امام، شهدا، ملت و نظامی است که متولد انقلاب اسلامی بوده و نباید اجازه داد این مسیر ادامه یابد. بنابراین جبهه گفتمانی یکتا را راه‌اندازی کردیم تا گفتمان امام و رهبری تقویت شود.

دانشجو در پاسخ به این سؤال که آیا در جبهه گفتمانی خود برنامه‌ عملیاتی هم دارید یا خیر، گفت: 6 کمیته در جبهه گفتمانی یکتا فعال شده که در زمینه سیاسی، اقتصادی، سیاست خارجی و علم و فناوری کارهای تحقیقاتی و پژوهشی انجام می‌دهد.

عضو جبهه یکتا خاطرنشان کرد: ما بنا داریم با کارهای تحقیقاتی در این کمیته‌ها گفتمان امام و رهبری را احصا کنیم و بعد سعی کنیم با نهضت سخنرانی آن را اشاعه دهیم و با درج آن در روزنامه‌ها مانع از تحریف واقعیت‌ها و تاریخ شویم.

دانشجو اضافه کرد: به عنوان مثال ما در مسئله هسته‌ای این کار را انجام می‌دهیم که نگاه‌ها از بعد عزت ملت ایران در فرمایش امام راحل و مقام معظم رهبری چیست و چگونه می‌شود این فرمایشات را عملی کرد بنابراین این مثال کوچکی از مجموعه اقداماتی است که در جبهه گفتمانی یکتا در حال صورت گرفتن است.

وی با بیان اینکه حمیدرضا حاجی‌بابایی به عنوان دبیر و سخنگوی جبهه گفتمانی یکتا انتخاب شده است، گفت: دبیر و سخنگو در جبهه گفتمانی یکتا از این منظر صورت گرفته تا در جلساتی که هفته‌ای یک بار یا دو بار با هم می‌گذاریم از نظمی خاص برخوردار باشد.

*جبهه یکتا یک جبهه گفتمانی است نه سیاسی

وزیر دولت دهم در پاسخ به این پرسش که چرا به شکل جبهه ورود یافتید، گفت: ما یک جبهه گفتمانی تشکیل دادیم نه یک جبهه سیاسی بنابراین اگر قرار باشد روزی به مسیر سیاسی ورود یابیم آنگاه راهکاری برای آن پیدا خواهیم کرد.

دانشجو به اظهارات مقامات وزارت کشور مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت جبهه یکتا نیز، واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد:‌ بنده خودم در وزارت کشور معاونت سیاسی را در دولت دهم برعهده داشتم بنابراین معتقدم ایراد دوستانه از منظر حزبی است.

وی ادامه داد:‌ آن تعریفی که مقامات فعلی وزارت کشور در مورد جبهه دارند حضور 5 حزب و یا بیشتر است اما در گذشته دو حزب هم می‌توانستند یک جبهه راه اندازی کنند البته قانون جدید هنوز در مجلس شورای اسلامی تصویب نشده است اما در عین حال ما یک جبهه گفتمانی تشکیل دادیم مگر در مسیر گفتمان امام و رهبری حرکت و‌آن را مطالبه کردن مجوز می‌خواهد.

عضو جبهه یکتا تأکید کرد: ما در جبهه گفتمانی یکتا دور هم جمع شده‌ایم تا اگر جایی تحریفی دیدیم به صورت فردی و جمعی موضع‌گیری کرده و اجازه تحریف گفتمان امام و رهبری را ندهیم. اینکه باید از سوی دوستان مورد استقبال قرار گیرد نه اینکه به ما اعتراض کنند.

دانشجو به گفته دانشجو اگر زمانی جبهه گفتمانی یکتا بنا داشت به مسائل سیاسی ورود یابد کمیته حقوقی این جبهه کارهای تحقیقاتی را انجام می‌دهد و مسائل را پیگیری می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آقای عزیزی مسئول قسمت حقوقی جبهه گفتمانی یکتا است، گفت: آقای عزیزی هم یکی از افرادی است که در این قسمت کار می‌کند.

وزیر علوم دولت دهم در پاسخ به این سؤال که آیا قصد ورود به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارید یا خیر، اظهار کرد: هنوز در ارتباط با انتخابات و لیست انتخاباتی هیچ بحثی نشده و معتقدیم خیلی زود است که بخواهیم مقوله انتخابات ورود یابیم و جامعه را به این سمت سوق دهیم چرا که هفت ماه تا انتخابات زمان مانده است.

*جبهه گفتمانی یکتا در مسیر اصولگرایی حرکت خواهد کرد

دانشجو تأکید کرد: اگر قرار باشد جبهه گفتمانی یکتا در مقوله انتخابات ورود پیدا کند قطعاً در طول اصولگرایی حرکت خواهد کرد و ظرفیتی برای اصولگرایی ایجاد می‌کند.

وی به ارائه توضیحات بیشتر در مورد ظرفیت‌های متفاوت اصولگرایی پرداخت و گفت: دولت نهم و دهم یکسری مدیرانی را به جامعه معرفی کرد که این مدیران در نوع خود کارا و جوان بودند و تا قبل از دولت نهم و دهم اجازه ورود به عرصه سیاسی را نداشتند.

عضو جبهه یکتا، خاطرنشان کرد: تا قبل از دولت نهم و دهم یک عده افراد خاص بودند که وارد عرصه‌های مدیریتی می‌شدند که البته امروز نیز در دولت فعلی از یک عده خاص استفاده شده است اما دولت نهم و دهم این سنت را شکست البته در دولت یازدهم دوباره به هر اسمی این افراد را کنار گذاشته‌اند و تحت فشار قرار داده‌اند تا می‌دیدند شخصی در مجموع دولت نهم و دهم فعال یا هم مسیر با این دولت بوده انگ‌های متفاوت به آنها زدند.

دانشجو با بیان اینکه با رویه‌ای که دولت یازدهم در پیش گرفته بود برخی از مدیران دولت دهم و نهم در حال پراکنده شدن بودند، گفت: ما احساس کردیم این ظرفیت چه از نظر استانداران، فرمانداران و بخش‌داران نباید از هم گسیخته شود. بنابراین این ظرفیت را ایجاد کردیم تا این مدیران را جذب و در دایره اصولگرایی قرار دهیم.

*یکتا بنای تقابل با دولت را ندارد

وی با تأکید بر اینکه جبهه گفتمانی یکتا به هیچ عنوان تقابل با دولت یازدهم نیست، گفت: ما تا جایی که بتوانیم کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام می‌دهیم و حتی اگر دولت یازدهم هم به نتایج این تحقیقات احتیاج داشت در اختیار آنان قرار خواهیم داد اما طبیعتاً نقد منصفانه و نگاه متفاوت نیز داریم و حتماً اعلام می‌کنیم.

وزیر علوم در دولت دهم خاطرنشان کرد: اینکه بگویند چرا ما در زمان خود این کارهای تحقیقاتی را صورت ندادیم پاسخش این است که ما در زمان خودمان نیز این کارها را صورت دادیم. برنامه نوشتیم و کار کردیم.

*وزاری دولت نهم و دهم حزب‌اللهی‌ترین و کارآمدترین بودند

وی با بیان اینکه وزرای دولت نهم و دهم حزب‌اللهی‌ترین و کارآمدترین وزرا بودند، گفت: با حواشی دولت کاری ندارم ما با عدد و رقم صحبت می‌کنیم که در طول مدت 27 سال چه مقدار تولید علم داشتیم و در مدت هشت سال دولت نهم و دهم چه مقدار علم تولید شد؟

دانشجو با تأکید بر اینکه در طول هشت دولت نهم و دهم 75 درصد از کل تولیدات علمی بعد از انقلاب صورت گرفت، خاطرنشان کرد: همین تولیدات علمی برای کارآمدی این دو دولت کافی است. در وضع مسکن را تکنولوژی و فناوری نیز با اعداد و ارقام می‌توانیم ثابت کنیم که چه پیشرفت‌هایی صورت گرفته است.

*با وادادگی در عرصه سیاست خارجی و تنبلی در سیاست داخلی تحولی ایجاد نمی‌شود

وی با بیان اینکه ما قائل به وادادگی در سیاست خارجی و تنبلی در سیاست داخلی نیستیم، گفت: با وادادگی و تنبلی که نمی‌توان تحول ایجاد کرد باید در عرصه سیاست خارجی عزت و در عرصه سیاست داخلی تلاش اصل قرار بگیرد نه اینکه سیاه نمایی کنیم.

به گفته این عضو جبهه یکتا پس از برگزاری همایش جبهه گفتمانی یکتا یکسری برنامه سازمان یافته از سوی برخی رسانه‌ها و سایت‌های همسو با دولت برای تخریب شخصیت‌های اعضای این جبهه صورت گرفته است.

*دولتی‌ها یکتا فکر می‌کنند یکتا رقیب آنان در انتخابات مجلس آینده است

دانشجو معتقد است که این تخریب شخصیت اعضای جبهه گفتمانی یکتا به این منظور از سوی رسانه‌ها و سایت‌های همسو با دولت صورت می‌گیرد که آنان فکر می‌کنند یکتا رقیب انتخاباتی آنها در انتخابات مجلس آینده محسوب می‌شود.

وی مجدداً تأکید کرد: جبهه گفتمانی یکتا در مورد انتخابات مجلس هیچ صحبتی نداشته اما حرف ما این است که بالاخره دولت یازدهم و رسانه‌های همسو با آن تا کی و کجا می‌خواهند سیاه‌نمایی دولت گذشته را صورت دهند.

وزیر علوم دولت دهم، خاطرنشان کرد: بالاخره ملت پس از گذشت دو الی سه سال از دوستان دولت یازدهم کارنامه می‌خواهند و آنان موظفند کارنامه خود را به عموم مردم نشان دهند.

«در دولت آقای خاتمی یک عده ضد انقلاب شدند، یک عده به خاطر مسایل امنیتی به زندان رفتند، چرا آقایان به این مسایل حساسیت نشان نمی‌دهند و حالا در دولت نهم و دهم به خاطر یکی دو تا حواشی اینقدر حساسیت ایجاد می‌کنند البته معتقد نیستم که این جنجال‌ها به خاطر حواشی باشد. بلکه به خاطر کارآمدی و تحولی بود که دولت نهم و دهم ایجاد کرد.»

*به جای تخریب و سیاه‌نمایی دولت گذشته بگویید چه در کارنامه دارید؟

دانشجو با بیان اینکه برخی‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده در حال تخریب شخصیت‌ها و وزرای دولت نهم و دهم هستند، گفت: به جای تخریب و سیاه نمایی بهتر است بگویید چه کاری در این دو سال انجام دادید جز مذاکره با آمریکا که البته امیدواریم به نتیجه دلخواه با حفظ حقوق ملت برسد کار دیگری صورت گرفت؟

وی افزود:هرکسی در هر مقامی اگر کار خلافی انجام داده باید قوه قضائیه با جدیت آن را پیگیری و برخورد کند. اگر کسی حرفی می‌زند و با نیت جلوگیری از ضایع شدن حقوق بیت‌المال است قطعاً راهش جار و جنجال نیست و نیاز به بداخلاقی و ادبیات رکیک ندارد اما وقتی با بداخلاقی رسانه‌ای و ادبیات رکیک توأم می‌شود مشخص است دیگر برای حفظ حقوق بیت‌المال حرف نمی‌زند بلکه آنان فکر می‌کنند در مجلس آینده اینها (جبهه یکتا) رغیبشان هستند و با آنها مقابله می‌کنند.

عضو جبهه یکتا تأکید کرد: برای مجلس آینده همه باید کارنامه خود را ارائه دهند بنابراین این سیاه‌نمایی‌ها و ترور شخصیتی برای مردم رنگ باخته و دیگر کارایی ندارد.

دانشجو در پایان گفت: امیدواریم دولت یازدهم موفق شود اما قطعاً موفقیت و کار در بالا بردن نرخ برق، گاز، آب، لبنیات و بنزین نیست چرا که کار باید برای مردم ملموس باشد و مردم حس کنند عزتشان حفظ شده است.