به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید‌امیرمحسن ضیایی در دیدار با مگوردیچ ترزیان رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر ایران با این موسسه بین‌المللی در کشور فرانسه که فعالیت‌های مثمرثمری در مناطق آسیب‌دیده دنیا انجام می‌دهد، اظهار کرد: هم اکنون نیز تنها سازمان بین‌المللی فعال در یمن همین سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه است که در یمن بیمارستانی دایر کردند ولی با مشکلات متعددی مواجهند به طوری که برخی از افراد آنان ربوده و حتی کشته شده‌اند.

وی در ادامه به رویکرد فعالیت‌های بین‌المللی هلال احمر ایران برای خدمت مردم ستم‌دیده و همکاری با پزشکان بدون مرز اشاره کرد و افزود: رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز بسیار از وضعیت نگران‌کننده یمن ابراز تأسف کردند زیرا عنوان می‌کنند مسیر کمک‌های بین‌المللی و بشردوستانه به این کشور نامناسب است و هم اکنون فقط پزشکان بدون مرز و صلیب‌سرخ مقداری کمک‌رسانی می‌کنند که با توجه به جمعیت ۲۶ میلیونی یمن کافی نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات کمک رسانی ایران در گذشته برای کمک به آسیب دیدگان یمن، عنوان کرد: باید فشارهای بین‌المللی افزایش یابد تا یک مسیر امن ایجاد کمک به یمن ایجاد شود براین اساس ایران نیز آماده هر نوع کمک به مردم آسیب‌دیده یمن است.

ضیایی در ادامه به یکی از درخواست‌های رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه از هلال احمر ایران اشاره کرد و افزود: آنها درباره کشور سوریه از ما خواستند تا با جمعیت هلال احمر این کشور صحبت کنیم تا شرایط استقرار و حضور پزشکان بدون مرز در مناطقی که در اختیار دولت سوریه است، فراهم شود.

وی درباره فعالیت‌های سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه در ایران نیز اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به توانایی سیستم بهداشتی و درمانی ایران احتیاج به خدمات پزشکان بدون مرز فرانسه در کشور ما نیست کما اینکه سازمان در گذشته فقط خدماتی به پناهندگان در ایران داشت ولی هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران تصریح کرد: رئیس کل سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه در مذاکره‌ای که با ما داشت درباره بیماری‌های واگیردار نیز یادآوری‌هایی داشتند که در روزهای آینده در این مقوله با مسئولان وزارت بهداشت کشورمان صحبت خواهم کرد.

ضیایی به همکاری‌های بین‌المللی و تبادل اطلاعات مشترک بین این جمعیت با سازمان پزشکان بدون مرز فرانسه اشاره کرد و افزود: براساس این همکاری‌ها خدمات‌مان را در ۲۰ کشور دنیا افزایش خواهیم داد و هرگونه آمادگی برای کمک رسانی به مردم یمن را اعلام کردیم کما این‌که حساسیت‌هایی نسبت به ایران در یمن وجود دارد.