به گزارش پارس ، حسین امیری در گفت وگو با ایسنا ، درباره دور اخیر مذاکرات ایران با 1+5 اظهار کرد: مذاکرات هسته‌ای یک مذاکره عادی نیست، بلکه نبرد دیپلماسی نابرابری بین کشور ما و چند کشور دیگر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری بارها از تیم مذاکره کننده کشورمان حمایت کرده و آنها را امین و شجاع نامیدند که در چارچوب مصوبات نظام کار می کنند.

امیری تصریح کرد: بحثی که رهبر معظم انقلاب درباره شروع مذاکرات دور جدید اعلام کردند به معنی این است که ایشان و شورای عالی امنیت ملی اشراف کامل بر روند مذاکرات دارند و تیم مذاکره کننده با امانتداری کار را دنبال می کند.

نماینده زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در طرحی که مجلس درباره حفظ حقوق هسته ای کشور به تصویب رساند، در جاهای مختلف بیان شده که مصوبات شورای عالی امنیت ملی باید رعایت شود.

وی افزود: در طرح «صیانت از حقوق هسته‌ای» یک چارچوب قانونی برای مذاکرات مشخص شد و همچنین مسائلی مطرح شده که بتواند جلوی زیاده خواهی طرف مقابل را بگیرد.

امیری تصریح کرد: ان شاءالله همصدایی و همزبانی که در ارگان‌های متعد نظام در این خصوص ایجاد شده کمک خواهد کرد که کشورمان در مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد و اگر نتیجه نداد، ما نیت خود را به دنیا ثابت کرده و گفته‌ایم که می خواهیم تعامل کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره روند کنونی مذاکرات بیان کرد: براساس آنچه که طی روزهای گذشته در رسانه ها از قول‌نمایندگان کشورهای مختلف مطرح می‌شود، امیدواریم به نتیجه مطلوب و آنچه که منافع ملی کشور ما را تامین کند، برسیم.