به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، "آدم غدان" موسوم به "عزام آمریکایی"، از اعضای آمریکایی القاعده بود که ماه ژانویه به صورت تصادفی در عملیات "مبارزه با تروریسم" آمریکا کشته شد.

وی پیش از مرگش در پیامی خطاب به اعضای القاعده گفته بود: برادران من، اگرچه هیچ کس نمی‌تواند قدرت داعش را به لحاظ نظامی تکذیب کند، اما جرایمی که آنها علیه مسلمانان مرتکب می‌شوند حتی با گذشت زمان هم فراموش نمی‌شود چراکه اسلام مشمول گذر زمان نمی‌شود.

وی در این پیام که در مجله القاعده چاپ شد، گفت: و اگر این اشتباهات در این جهان متوقف و تصحیح نشود، پس از آن هم مجازات سنگینی برای عاملان آن و نیز برای ترغیب کنندگان آنها در نظر گرفته می‌شود؛ حتی اگر این اقدام در پشت کامپیوتر و از طریق تلفن‌های همراه و هزاران مایل دورتر انجام شود.

این عضو آمریکایی القاعده تاکید کرده بود: هرگونه سرکوب اشتباه است و عاملان آن در روز قیامت مجازات سنگینی می‌شوند. جهاد امت مسلمان بازی ویدئویی نیست؛ زندگی حقیقی است، با پیامدهای واقعی در این جهان و آخرت.

کاخ سفید در ماه ژانویه با صدور بیانیه‌ای مرگ تصادفی این عضو القاعده را تایید کرد. ظاهرا نیروهای آمریکایی در حال اجرای عملیات مبارزه با تروریسم بوده‌اند و اطلاعی از حضور آدم غدان در محل نداشته‌اند. یک عضو دیگر القاعده گفته است که غدان در جریان حمله هوایی کشته شده‌ است. غدان سال گذشته در مصاحبه‌ای 80 صفحه‌ای به شدت از عملکرد داعش انتقاد کرده و گفته بود: داعش مسئول قتل و کشتار حجم انبوهی از مسلمانان به بهانه‌های پوچ است.

وی تاکید کرد: آیا کسی گمان می‌کند که اسامه بن لادن و سایر اعضای القاعده از آنها خواسته‌اند که خشم خود را به عراق و سوریه بیاورند و به اقلیت‌های بی‌دفاع و ضعیف حمله کنند و مردان آنها را قتل عام کنند و زنان و کودکان آنها را به بردگی بگیرند؟ قطعا خیر. صادقانه بگویم که پیشتر بسیاری از ما به رغم اشتباهات داعش از آنها حمایت می‌کردیم؛ در آن زمان آنها نیرویی ضعیف بودند که علیه دشمن ظالم مبارزه می‌کردند. اما الان مشخص شد که آنها همان متدها و روش‌های ظالمان را استفاده می‌کند. آنها دیگر آن جایگاهی را که زمانی در قلب ما داشتند، ندارند.