به گزارش پارس به نقل از ایسنا ، حمله جوانی با تفنگ به گردشگرانی که در ساحل هتل «امپراطوری مرحبا» در شهر گردشگری «سوسه» تفریح می‌کردند، جان 38 نفر را گرفت و این واقعه تأثیر سوء قابل تأملی بر گردشگری این کشور گذاشته است.

گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و در بیانیه خود، نام عامل این حمله تروریستی را «ابو یحیی القیروانی» اعلام کرد. نماینده «داعش» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سزای آن‌هایی که بر خلاف شئونات اسلامی با بدن‌های برهنه در برابر دیدگان مسلمانان ظاهر شوند، مرگ است!

این تروریست سلاح خود را زیر چتر مخفی کرده بود و پس از این حمله به دست نیروهای امنیتی دستگیر و کشته شد.

پس از این حادثه مسافران تمام 370 اتاق هتل لوکس «امپراطوری مرحبا» را خالی کردند و گردشگران با اتوبوس و ون از آن مکان دور شدند. گردشگری یکی از مهم‌ترین منابع درآمد این کشور است که با این رخداد و همچنین جریان گروگان‌گیری ماه مارس موزه ملی تونس، سقوطی 25 درصدی را تجربه کرده است.

براساس گزارش یک آژانس مسافرتی، هزاران گردشگر خارجی در حال برگشت به کشورشان هستند. بسیاری از مسافران پرواز خود به تونس را کنسل کرده‌اند. آژانس‌های مسافرتی هم مجبور شدند تمام پول گردشگران را به آن‌ها برگردانند.

به گزارش فرانس پرس، کشورهای اسلوونی و اسلوواکی هم اعلام کردند طی روزهای آینده یا پروازهای اضطراری مردم خود را از خاک تونس بیرون خواهند برد. از زمان رخ دادن این جنایت 15 پرواز اضافه در فرودگاه تونس نشسته و 1400 مسافر تاکنون این کشور را ترک کرده‌اند. ملیت برخی از قربانیان این حادثه انگلیسی، بلژیکی، آلمانی، تونسی، روس، اوکراینی و ایرلندی بوده است.