به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما یکی از شبکه های تلویزیونی ترکیه: یکی از تصاویر انفجار بامداد روز پنجشنبه، از دوربین های مرزی ترکیه گرفته شده است.
از بامداد امروز که حادثه انفجار در کوبانی در شمال سوریه روی داد، شبکه های تلویزیونی ترکیه بخش اعظم خبرهای خود را به این انفجار اختصاص داده و این انفجار را از زوایای مختلف بارها پخش کردند.
رسانه های سوریه و برخی شبکه های خبری خارجی به دنبال این انفجار که توسط نیروهای داعش صورت گرفت، اعلام کردند: این نیروها از طریق خاک ترکیه وارد سوریه شده اند.
هر چند مقامات ترکیه این خبر را به شدت رد کردند اما جالب این که شبکه «ان تی وی» ترکیه یکی از این دوربین ها را که مشخص است منتظر وقوع حادثه ای می باشد، مربوط به دوربین مرزی این کشور با سوریه خواند.
در همین حال معاون وزیر امور خارجه ترکیه در اظهاراتی تلویزیونی ادعای ورود نیرهای داعش به سوریه از طریق خاک ترکیه را تکذیب کرد و گفت بر اساس اسنادی که در دست است این تروریست ها از سوریه به کوبانی رفته اند و تصاویر مربوط به آن نیز بزودی ارایه خواهد شد.
در ساعات اول بامداد امروز پنجشنبه انفجار شدیدی در کوبانی روی داد که 12 نفر جان خود را از دست داده و حدود 40 نفر زخمی شدند.
منابع خبری ترکیه می گویند نیمه شب گذشته نیروهای داعش با لباس های کردی به شهر کوبانی رخنه کرده و درگیری های شدیدی میان آنان و کردهای سوریه که اخیرا این شهر را از وجود نیروهای داعش پاکسازی کرده بودند روی داد. گفته می شود شدت این درگیری ها در ساعات صبح کاهش پیدا کرده ولی درگیری در چند نقطه همچنان ادامه دارد.