به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما شرکت وود مکنزی اعلام کرد اگر ایران به توافقی در خصوص لغو تحریم ها دست پیدا کند احتمالا برای باز گرداندن تولید از دست رفته نفت خام خود تلاش خواهد کرد زیرا وضعیت حوزه های نفتی که فعالیت آنها متوقف شده است وخیم تر می شود و سرمایه گذاری بیشتری مورد نیاز خواهد بود.
به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، شرکت مشاوره ای «وریسک مِیپِل کرافت» مستقر در ادینبورگ در گزارشی اعلام کرد ایران در صورت دستیابی به توافق در مورد برنامه هسته ای خود قادر خواهد بود میزان تولید نفت را به میزان صد و بیست هزار بشکه در روز افزایش دهد.
این گزارش همچنین پیش بینی کرد ایران تا پایان سال دو هزار و شانزده تولید نفت خود را دویست و شصت هزار بشکه و سال پس از آن دویست و بیست هزار بشکه افزایش دهد.
شرکت وود مکنزی اعلام کرد: «دستیابی به توافقی که موجب لغو تحریم ها شود امکانپذیر است.»
تحریم های اعمال شده علیه ایران موجب شده است میزان انتقال نفت این کشور حدود پنجاه درصد کاهش یابد.
لیندزی گرانت تحلیلگر شرکت وود مکنزی در مصاحبه ای در لندن گفت: «ما رویکردی محافظه کارانه در مورد سرعت افزایش تولید نفت خام در صورت لغو تحریم ها در پیش گرفته ایم.»
بر اساس گزارش وریسک مِیپِل کرافت، ایران با استفاده از سرمایه گذاری کافی شرکت های نفتی بین المللی، می تواند تولید نفت خود را تا سال دو هزار و بیست و پنج به چهار میلیون و چهارصد هزار بشکه در روز افزایش دهد.
در این گزارش همچنین آمده است ایران باید شرایطی رقابتی به سرمایه گذاران ارائه دهد زیرا دیگر کشورهای تولید کننده نفت نیز اکنون به دنبال سرمایه گذاری هستند.