به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری مهر یوگنی لوکیانف معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست که برای ماندن بشار اسد نماز بخوانند زیرا تنها فردی که می تواند داعش را متوقف و نابود کند بشار اسد است.

وی افزود: اگر نظام سوریه فرو ریزد، هدف بعدی داعش،  عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس است. نظام اسد همانند یک دیوار و سد محکم است. فروپاشی نظام دمشق به مفهوم این است که ریاض و دیگر پایتخت های کشورهای حوزه خلیج فارس هدف بعدی داعش خواهند بود به ویژه که ۵ هزار نفر از داعشی ها را سعودی ها تشکیل می دهند و آنها به کشورهای خود بعد از پایان جنگ بر می گردند. داعشی ها جز کشتن کار دیگری بلد نیستند.

لوکیانف تاکید کرد: روسیه نیز با همین مشکل روبرو است و اتباع روسی که در کنار داعش می جنگند برخواهند گشت.این افراد به مراکز دیپلماتیک مراجعه می کنند و خود را گردشگری که گذرنامه ای را گم کرده است معرفی می کنند.هیچ کشوری در دنیا از گزند تروریسم و تبعات آن در امان نیست.

وی افزود: داعش با دیگر گروه های تروریستی مغایرت دارد زیرا این گروهک تنها اقدام تروریستی انجام نمی دهد بلکه اراضی را اشغال می کند و آن را حفظ می کند و چارچوب ها و ساختارهای قدرت را به وجود می آورد و ادارات حکومتی و دولتی بنا می کند و دادگاههایی بر اساس احکام شریعت برپا می کند.

معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه بیان کرد: صادرات سلاح سبک به سوریه شامل تحریم های سازمان ملل نمی شود. روسیه قراردادهای موشک انداز یاک۱۳۰ و سامانه دفاع هوایی اس۳۰۰ به سوریه را به حال تعلیق درآورده است.