به گزارش پارس، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در موافقت با استیضاح فانی در سخنانی گفت: ملت عزیز و قاطبه فرهنگیان و دانش‌آموزان عزیز ما استحضار دارند که آموزش و پرورش از یک جایگاه ممتاز و رفیع برخوردار است. 
 
وی افزود: در جلساتی که با آقای فانی داشتیم نگرانی‌های استیضاح کنندگان و نمایندگان مجلس و همین‌طور فرهنگیان با رئیس جمهور و معاونینش و نیز همه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان در این مورد مطرح شد که در نهایت مجلس رای اعتماد خود را به آقای فانی اعلام کرد و به او رای داد، البته با شخص آقای فانی نیز صحبت‌هایی شد و مطالب با وی مورد بررسی قرار گرفت. 
 
بشیری با تاکید بر اینکه فانی دارای  شخصیتی فرهنگی و قابل احترام است و از او انتظار داریم که به آموزش و پرورش بیشتر توجه کند، گفت: در جلسه‌ای که در کمیسیون آموزش مجلس با آقای فانی داشتیم، ایشان بر سطح تعامل مناسب با مجلس و این کمیسیون صحه گذاشت.
 
نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه عملکرد وزیر آموزش و پرورش و همکارانش در حوزه ستادی و استانی به استیضاح وی منجر شده است گفت: در جلساتی که پیش از استیضاح آقای فانی داشتیم مشکلات با وی مطرح شد که در نهایت به انجام استیضاح در ماه مبارک رمضان منجر گردید.
 
بشیری با بیان اینکه استیضاح فانی صرفا مطالبه فرهنگیان است و هیچگونه موضوع سیاسی در آن وجود ندارد، گفت: آقای فانی از دوستان ماست و ما هم به وی علاقه‌مندیم اما آینده آموزش و پرورش، آینده‌سازان و دانش‌آموزان این کشور مهمتر است. 
 
وی اضافه کرد: در اینجا بحث مصلحت مطرح نیست و فقط هدفمان از استیضاح شفاف سازی مسائل ایجاد شده است. 
 
نماینده مردم پاکدشت در مجلس با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش کشور در یک وضعیت رقت‌باری به سر می‌برد گفت: امروز وضعیت در آموزش و پرورش به گونه‌ای است که ناامیدی در مجموعه‌های مختلف آن بسیار نگران کننده است که باید نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: سوال بنده این است که وزارت آموزش و پرورش و شخص فانی در ارتباط با حقوق مادی و معنوی فرهنگیان چه کار کرده‌اند؟ لایحه جامعه خدمات کشوری در سایر وزارتخانه‌ها و ادارات اجرا می‌شود. سوال دیگر بنده این است که چرا این لایحه در وزارت آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود و همکاران آقای وزیر در این وزارتخانه نسبت به اجرای آن توجه جدی ندارند. 
 
بشیری ضمن ابراز تاسف از تجمع معلمان و فرهنگیان مقابل مجلس، دیوان عدالت اداری و دفاتر نمایندگان مجلس گفت: اینگونه برخوردها در شان فرهنگیان نیست که اینچنین بخواهند حقوق‌شان را مطالبه کنند. 
 
نماینده مردم پاکدشت در مجلس همچنین به حضور فانی در جلسه غیرعلنی هفته گذشته مجلس اشاره کرد و گفت: در این جلسه انتظار می‌رفت که آقای فانی مطالبات فرهنگیان و راهکارهایش برای تحقق مطالبات را مطرح کند، اما وی به عنوان مدیر دستگاهی که باید پرچمدار اعتماد و امنیت فرهنگیان باشد عنوان کرد که فرهنگیان انگیزه ندارند. سوال این است که این انگیزه را چه کسی باید به وزارت تحت امر و نیروهایش بدهد؟
 
بشیری خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت:‌شما 2 سال است که در مجموعه وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنید، چرا همکارانتان را به نداشتن مهارت متهم می‌کنید؟ چرا کرامت معلمان مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟ 
 
وی در ادامه سخنانش به فداکاری‌های معلمان در مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: تروریست‌های بی‌رحم معلم فداکاری را که مشغول انجام وظیفه بود ترور کردند اما به آن توجهی نشد و حمایت‌های لازم صورت نگرفت. 
 
نماینده مردم پاکدشت در مجلس در ادامه از نداشتن مدیر و متصدی در پژوهشگاه آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود: پژوهشگاه وزارت آموزش و پرورش حدود 8 ماه است که بلاتصدی است که باعث شده نتواند برای مجموعه وزارت آموزش و پرورش فکر و اندیشه تولید کند. 
 
بشیری از حضور فرهنگیان بازنشسته در بدنه وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد و آن را یکی از مشکلات اساسی در بدنه این وزارتخانه دانست و تاکید کرد: امروز آموزش و پرورش به تحرک و پویایی نیاز دارد و باید از نیروهای جوان و پویا در آن استفاده شود. 
 
وی با بیان اینکه اگر امروز ناامیدی در آموزش و پرورش وجود دارد، همه ما مسئول هستیم گفت: بنده به عنوان یک معلم نگران کننده است که معلمان شجاع دوران دفاع مقدس در سفری که به بجنورد داشتند و جلسه‌ای با آنها بود برای دریافت حقوق معوق‌شان در ساعت یک و نیم صبح گریه و زاری کنند. 
 
نماینده مردم پاکدشت در مجلس در پایان با تاکید بر  اینکه امروز باید همه تلاش کنیم که مشکلات آموزش و پرورش با جدیت رفع شده و آن را دنبال کنیم خاطرنشان کرد: امروز وضعیت به گونه‌ای است که فرهنگیان ادبیات و اشعاری را مطرح می‌کنند که جای تامل و توجه دارد؛ این ادبیات این است که آنها این طور عنوان می‌کنند که ما را به خیر تو امید نباشد - الهی این وزیر فردا نباشد.