به گزارش پارس،محمد مرزیه، حمل سلاح غیرمجاز و استفاده ناصحیح از سلاح مجاز را دو معضل استان در این خصوص دانست و از افزایش آمار تیراندازی در استان طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: متاسفانه سلاح شکاری بی‌رویه در اختیار بعضی از افراد قرار دارد و از آنها در منازعات هم استفاده می‌شود لذا تصمیماتی گرفته شده تا این معضل اجتماعی رفع شود.
 
وی تاکید کرد: هیچ نظام حکومتی در دنیا اجازه استفاده از سلاح غیرمجاز را نمی‌دهد.
 
مرزیه اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان به دو مشکل گرفتار است، یک وجود سلاح‌های غیرمجاز در دست مردم و دوم سلاح‌های مجازی که استفاده درست از آنها نمی‌شود.
 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در ادامه ضمن تکذیب خبر دستگیری دو نفر از گروهک تکفیری داعش در مرزهای استان سیستان و بلوچستان گفت: زمینه برای حضور داعش در این استان وجود ندارد.
 
وی خبرهایی از این دست را شایعاتی برای تشویش اذهان عمومی خواند و افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد زیادی از افراد متعلق به گروهک‌های تکفیری و تروریستی توسط وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند اما هیچ کدام از آن‌ها وابسته به گروهک تکفیری داعش نبوده‌اند.
 
مرزیه اقتدار جمهوری اسلامی ایران بر مرزها را علتی بر عدم توانایی داعش در فعالیت در کشور دانست و ادامه داد: مردم استان ثابت کرده‌اند که چشمشان به آن سوی مرزها نیست.
 
مرزیه در ادامه به لایی‌کشی در معابر شهری استان اشاره کرد که منجر به فوت دو شهروند زاهدانی شده و از اجرای جرایم سنگین و اقدامات قاطع قوه قضائیه استان در این خصوص خبر داد.
 
وی ضمن تشکر از اقدامات پلیس راهور استان و کلانتری 11 زاهدان که باعث کاهش یافتن این حرکات شده است، دستگیری رانندگان متخلف و توقیف 2 ماهه خودروی آنان را از مجازات های قوه قضائیه در این خصوص اعلام کرد.