به گزارش پارس،حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور شب گذشته در دیدار کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز به کار دولت یازدهم در 22 ماه قبل، رویکرد دولت در زمینه مسایل داخلی را حسن اعتماد، رفتار مسالمت آمیز، کاهش فاصله‌ها و دوری از افراطی‌گری دانست و گفت: رویکرد دولت در زمینه سیاست خارجی تعامل سازنده با جهان با خط قرمز «حفظ استقلال، عزت و غرور ملی» و در زمینه مسائل فرهنگی، فضای بازتر برای همه اصحاب فرهنگ و هنر با خط قرمز اخلاق و احکام اسلام بوده است.
 
وی حل و فصل مسئله مذاکرات در چارچوب احقاق حقوق هسته‌ای و تأمین نیازهای جامعه و کشور را دو اولویت دولت برشمرد و افزود: آنچه کشورهای قدرتمند را پای میز مذاکره آورد، مقاومت ملت ایران در برابر فشار بدخواهان و شکست تحریم‌ها بود.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم هرگز موفق نخواهد بود و ملت ایران حتی در شرایط تحریم قادر است مسائل اجتماعی، اقتصادی سیاسی و فرهنگی خود را به‌خوبی حل و فصل کند، گفت: در شرایط تحریم توانستیم با کمک مردم، تورم را مهار کنیم و از رکود خارج شویم و در همان شرایط تحریم بود که رشد سرمایه گذاری بالا رفت.
 
روحانی افزایش ذخائر کالاهای استراتژیک، رفع موانع صادرات، ارائه لایحه خروج از رکود، کاهش واردات گندم، تغییر الگوی کشت کشاورزی، ارائه خدمات درمانی، کمک به اقشار کم‌درآمد و ارائه یارانه کالایی، کاهش اتکا به نفت در بودجه، صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری، راه‌اندازی 8هزار واحد صنعتی تولیدی و برداشتن قدمهای مفید در حوزه محیط زیست را از جمله اقدامات دولت در شرایط تحریم خواند.
 
وی کاهش درآمدهای نفتی دولت را از شرایط خاص امسال دانست و افزود: باید با تلاش، وحدت، همدلی و انسجام از مشکلات به‌خوبی عبور کنیم که این کار را با کمک مردم انجام خواهیم داد.
 
رئیس‌جمهور با تأکید بر "نباید بگذاریم در شرایط کنونی فرسایش‌های غیرضروری در جامعه ایجاد شود" اظهار داشت: در صورتی که طرف مقابل زیاده خواهی نکند توافق در دسترس خواهد بود و از این گردنه تاریخی عبور خواهیم کرد.
 
روحانی با بیان اینکه ملت‌های منطقه امروز تحت فشار مضاعف در برابر مداخلات برخی کشورها و تروریست‌ها قرار دارند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشتاز مبارزه با تروریسم و حمایت از ملتهای منطقه بوده و این راه را ادامه خواهد داد.