به گزارش پارس به نقل از فارس، «اسماعیل ولد شیخ احمد» قرار است امروز (چهارشنبه) نتایج نشست هفته گذشته طرفین یمنی را که در شهر ژنو سوئیس برگزار شد، به اطلاع «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل برساند.
 
خبرنگار پایگاه «مک کلاچی» مستقر در ژنو گزارش داده است که انتظار می رود وی به دبیر کل اعلام کند که این نشست بی نتیجه بوده است.
 
شیخ احمد پیش از این به خبرنگاران گفته بود که طرفین حتی بر سر آتش بس انسان دوستانه نیز به توافق نرسیدند.
 
عربستان سعودی که از ابتدای فروردین امسال مناطق مختلف یمن را به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی به این کشور آماج حملات خود قرار داده، توقف حملات را آن هم به صورت مشروط به عقب نشینی نیروهای مردمی از شهرهای کلیدی یمن موکول کرده بود.
 
ریاض همچنین در مسیر حرکت هیئت صنعا به ژنو و در طول حضور آن ها در مذاکرات، کارشکنی های متعددی کرد و موجب شد هیئت انصارالله عملا در روزهای ابتدایی نشست حضور نداشته باشد.
 
همین اقدامات موجب شد تا نشست ژنو بدون نتیجه پایان یابد. نماینده دبیر کل در امور یمن، در پایان نشست گفت: «هیچ توافقی نشد. بگذارید به صراحت بگوئیم. نمی خواهم طفره بروم. هیچ نوع توافقی به دست نیامد. دو طرف دیدگاه های متفاوتی دارند.»
 
به نوشته مک کلاچی، شیخ احمد پس از گزارش دهی به بان کی مون، برای ادامه رایزنی ها ابتدا به ریاض رفته و با منصور هادی دیدار می کند. وی سپس برای گفت وگو با نمایندگان انصارالله راهی صنعا خواهد شد.
 
بنا بر این گزارش، برخی دیپلمات ها متعقدند عملکرد نامناسب شیخ احمد و عجله وی برای برگزاری نشست، یکی از عوامل شکست این گفت وگوها بوده است. به نوشته مک کلاچی، حتی ترکیب هیئت ها و نحوه برگزاری نشست نیز از قبل مشخص نبود.
 
حضور یکی از حامیان مالی شناخته شده القاعده که در لیست تحریم های آمریکا نیز حضور دارد در هیئت ریاض از جمله مواردی بود که حتی واکنش واشنگتن را نیز برانگیخت و موجب پیچیدگی بیش از پیش وضعیت گفت وگوها شد.