به گزارش پارس به نقل از مهر، جان کری در هفتمین نشست سالیانه گفتگوهای راهبردی و اقتصادی آمریکا و چین و ششمین نشست مشورتی درباره تبادلات ملت با ملت در سال 2015 گفت: ما منتظر سفر رئیس جمهور چین به آمریکا در ماه سپتامبر هستیم و اعتماد دارم که وقتی روسای جمهوری آمریکا و چین با یکدیگر دیدار خواهند کرد، اگر بتوانیم طی ماههای آینده کارمان را به خوبی انجام دهیم در این صورت خواهیم توانست روابط دوجانبه ی آمریکا و چین را گسترش دهیم.
وزیر امور خارجه ی آمریکا افزود: ما طی یکسال گذشته گام های مثبتی برداشته ایم. این گام ها شامل یک اعلامیه تاریخی درباره ی تغییرات آب و هوایی است. همچنین تقویت اعتماد بین ارتش های آمریکا و چین دیگر اقدام یکسال گذشته است. ما تعاملات بین ارتش های آمریکا و چین را افزایش داده ایم، اعتبار روادیدهای صادر شده برای اتباع دو کشور را افزایش داده ایم.
جان کری در ادامه به نمونه دیگری از همکاری آمریکا و چین اشاره کرد و گفت: به عنوان شرکا همکاری قابل توجهی با یکدیگر در مذاکرات 1+5 درباره ایران داشته ایم.
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید نیز در نشست خبری امروز خود گفت: ما بارها درباره ی فعالیت های چین در زمینه ی سایبری اظهار نگرانی کردیم اما در عین حال عرصه هایی وجود دارد که دو کشورمی توانند برای پیشبرد منافع شان با یکدیگر در این عرصه ها کار کنند که از جمله ی آن می توان به مذاکرات هسته ای اشاره کرد. چین همچنان یک عضو مفید در مذکرات گروه 1+5 با ایران است و ما برای نقش چین ارزش قائل هستیم.