به گزارش پارس، اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با مهر با بیان اینکه هر دوره انتخابات اقتضاء خاص خود را دارد، اظهار کرد: در هر دوره شرایط گروه‌ها و حتی نامزدها متفاوت می‌شود و غیر از انتخابات هم هر دوره‌ای ویژگی های مخصوص به خود را دارد زیرا به عنوان مثال ما طی ۵ سال گذشته بحث مذاکره با آمریکا را نداشتیم اما امروز داریم.

وی افزود: این شرایط متفاوت ایجاب می کند که ما در هر زمانی به سبب همان شرایط در چارچوب کلان انقلاب و نظام حرکت کنیم.

بادامچیان تاکید کرد: در این دوره هم با مساله رویارویی نظام جمهوری اسلامی در سطح منطقه‌ای با استکبار و پدید آمدن گروه‌های تروریستی روبرو هستیم و شرایط خاص خودمان را داریم. مساله مذاکرات به نتیجه برسد، شرایط خاص خود را پدید می‌آورد و به توافق نرسیم، شرایط دیگری را ایجاد می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه در دهه چهارم انقلاب همه ما پخته‌تر شده‌ایم، گفت: امروز باید در این موقعیت حساس به وظایف خود عمل کنیم تا انقلاب اسلامی در این پیچ تاریخی به سمت تکامل نظام حرکت کند و از اینها مهمتر باید مشکلات کشور را حل کنیم چراکه کشور به یک فضای همدلی در داخل نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه به جای برخوردهای جناحی باید به سمت حل مسائل کشور حرکت کنیم زیرا مشکلات جناح‌های کشور بسیار زیاد است، تصریح کرد: آیا اصلاح‌طلبان به غیر از یک گروه فتنه‌گر و یک گروه وابسته به خارج قصد دارند نظام از بین برود؟ اینطور نیست، بنابراین باید در مشترکات با یکدیگر همراهی کنیم.

بادامچیان گفت: در اختلافات هم باید هرکسی با رعایت اصول و قانون، کار خود را بکند و نباید این اختلافات و رقابت‌ها به درگیری کشیده شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه ما با تحقق همگرایی در جریان اصولگرایی وارد رقابت‌های درونی با خود نخواهیم شد، اظهار کرد: البته ساز و کارهای انتخاباتی باید در جلسات دیگری مطرح شود اما تاکنون در جلساتی که گذاشته‌ایم بسیار موفق بوده ایم و از زمانی که مسئولیت کمیته استان‌های شورای همگرایی اصولگرایان بر دوش بنده آمده است، مسئولیتمان بسیار سنگین شده است تا بتوانیم نظمی را در سامان دادن به جریان اصولگرایی بدهیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه مشکلاتی که اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم و ریاست جمهوری یازدهم داشته اند تا چه اندازه حل شده است، تاکید کرد: امروز آن شرایط عوض شده، همان طور که این شرایط در مدل ائتلافی ۶+۵ و ۸+۷ تغییر کرده است. منتهی راهکارهای انتخابات باید جداگانه پیگیری شود و ما در جلسات صرفا همگرایی را دنبال می کنیم.

بادامچیان در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در جلسات وحدت اصولگرایان مدل ائتلافی ارائه شده است یا خیر گفت: بله، مدل هایی ارائه شده است و ما در حال بررسی بر روی آنها هستیم، اما ساز و کار وحدت با ساز و کار انتخابات به طور جداگانه پیگیری می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با بیان اینکه امروز در جریان اصولگرایی سه جلسه در حال برگزاری است، تاکید کرد: یک مجموعه به دنبال همگرایی هستند، یک مجموعه نیز ساز و کار انتخابات را پیگیری می‌کنند و یکی از جلسات هم شامل نشست‌های حزب موتلفه با تشکل‌های گوناگون اصولگرایی می‌شود.