به گزارش پارس به نقل از تارنمای «مرآة البحرین» افزود، بر اساس این اسناد سفارت عربستان سعودی در ایران برای اجرای طرح حمایت از شبکه های دینی سلفی و دادن خط مشی به رسانه ها برای برجسته کردن «دخالت ایران در کشورهای عربی مانند بحرین» تلاش می کرد و این بخشی از طرحی بود که در این اسناد از آن به عنوان «افشای رسانه های ایرانی» یاد شده است.
در یکی از اسناد فاش شده در این پایگاه اینترنتی آمده است، تا زمانی که نگاه عربی مشترک یا دست‌کم نگاه مشترک در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نباشد، نمی توان دیدگاه رسانه ای مشخصی علیه رسانه های ایران که علیه عربستان سعودی اقدام می کنند تعیین کرد. از این رو، لازم است با استفاده از شبکه های دینی به ویژه شبکه های سلفی و حمایت از آنها تلاش کرد و مبلغان را برای دادن پیام به داخل ایران چه رسانه ای باشد و چه واقعی سوق داد.
افزون بر این، ضرورت دارد تا خبرها درباره «دخالت ایران در امور کشورهای عربی مانند کویت، بحرین و عراق متمرکر شود. در این خصوص نباید فقط به رسانه های عربستان تکیه کرد، بلکه باید از شبکه های ماهواره ای و قلم کارشناسان امور ایران نیز استفاده شود. علاوه بر این، باید شبکه های تحلیلی و خبری به زبان فارسی برای مخاطب قرار دادن ملت ایران ایجاد کرد.»