به گزارش پارس به نقل از حوزه ، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، به مناسبت ماه مبارک رمضان بیانیه ای خطاب به سیاسیون منتشر کرد که متن کامل آن بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

ايام و ليالى اين ماه مبارك را به همه مسلمانان جهان مخصوصاً ملّت عزيز ايران تبريك عرض مى‌كنم.

فراموش نكنيم اين ماه، ماه محبّت و دوستى و وحدت و همدلى است، چرا كه همه در يك برنامه واحد الهى شركت دارند، برنامه‌اى كه مايه لطافت روح و نورانيت دل و صفاى باطن است.

به همين دليل در اين ماه بيش از هر ماه ديگر بايد به فكر نيازمندان، بيماران كم‌درآمد و زندانيان بى‌گناه بود.

در اين ماه عزيز جناح‌هاى مختلف سياسى و اجتماعى بايد بكوشند فضاى آن را با سخنان تند و تعبيرات زننده آلوده نكنند و اگر قبلاً چنين چيزى از آنها سرزده جدّاً در پيشگاه خدا عذرخواهى كنند.

كشور ما لحظات بسيار حساسى از عمر سياسى و اجتماعى خود را مى‌گذراند و دشمن دندان تيز كرده و در كمين نشسته و هر روز بهانه نامعقول تازه‌اى مى‌گيرد و از هر موضوعى براى پاشيدن بذر اختلاف استفاده مى‌كند.

برادران و خواهران عزيز بايد به هوش باشند و بازيچه دست دشمن نشوند، بايد به همه اركان نظام و قواى سه‌گانه احترام بگذارند و پشت آنها را در صحنه مبارزه با دشمن خارجى خالى نكنند.

مى‌دانيم هرگونه توهين به برادر و خواهر مسلمان يك گناه بزرگى است كه ارزش اعمال اين ماه را از بين مى‌برد.

البته انتقاد سازنده بسيار مفيد است ولى به صورت محترمانه و دلسوزانه بايد مطرح شود و از تعبيرات زشت و هتاكى بايد پرهيز كرد كه به طور قطع برخلاف روح تعليمات اسلام است.

از جمله وظائف ما در اين ماه عزيز دعا براى نجات مسلمانان از چنگال آتش‌افروزان غربى و بازيچه‌هاى دست آنها در كشورهاى اسلامى است و مخصوصاً بايد به مسلمانان يمن دعا كرد كه در اين ماه مبارك رمضان در حالى كه روزه دارند زير بمباران آل سعود قرار گرفته، همان بيگانگان از اسلام كه نه حرمت ماه‌هاى حرام را كه صريح قرآن مجيد است به رسميت مى‌شناسند و نه احترامى براى ماه رمضان قائلند.

لازم است همه مسلمانان در اين ماه بعد از نمازها به صورت دسته جمعى يا انفرادى براى نجات آنها و نابودى دشمنانشان دعا كنند.