به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار حسین همدانی شامگاه یک شنبه در همایش بسیج اساتید دانشگاه های استان همدان با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران، اظهار داشت: شهید چمران مدل و نمونه ای برای همه انسان هایی شده که می خواهند خوب زندگی کنند و مردم جنوب لبنان حتی بهتر از ایرانیان وی را می شناسند.

وی با اعلام اینکه دکتر چمران در کنار یتیمان و در محله های فقیرنشین بین مردم لبنان زندگی کرده است، گفت: بسیاری از اساتید برجسته لبنان و لاذقیه از شاگردان و تربیت شده شهید چمران هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) با اشاره به سخنی از شهید چمران با این مضمون که از کسانیکه از شهدا برای تجارت مادی بهره می گیرند بیزارم، افزود: چمران از حیات خود بهره و استفاده مفیدی برد چراکه در طول زندگی خود را ساخت و وابسته به دنیا نبود.

سردار همدانی با افزودن این نکته که مردم جنوب لبنان چمران را در بین خود زنده می بینند، گفت: هر زمان که دچار فراموشی و غفلت می شویم شهدا خود را نمایان و حال و هوای ما را عوض می کنند.

وی با بیان اینکه در مراسم تشییع پیکر شهدای غواص در چند روز گذشته، حتی غیر مسلمان ها هم حضور داشتند، افزود: مردم ایران همواره قدرشناس بوده اند و شهدا پس از شهادتشان نیز راه را نشان می دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) با اشاره به جنگ های جاری در منطقه و بیان این موضوع که جهان در حال تحول است، ادامه داد: انقلاب اسلامی رونده و جاری است و به عنوان یک پدیده نوظهور و جدید باید آثار آن را در آن سوی مرزها نگریست.

سردار همدانی با تاکید براینکه باید در تحولات منطقه جای خود را به خوبی بیابیم و از فرصت ها نهایت بهره را ببریم، گفت: نباید گرفتار مشکلات کوچک و روزمره شویم.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در خصوص معادلات جهانی و معیارهایی که به واسطه آن مسائل جهانی سنجیده می شود، بیان داشت: از منظر امام راحل عقل ملاک دفاع و فارغ از همه ملاک های دینی است و ایشان همواره عامل بودند و منتظر عکس العمل نبودند، همانگونه که در اصطلاحات نظامی تدبیر پدافند شکست خورده است و باید آفند بود.

ناامیدی انسان را از دفاع و حرکت باز می دارد

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) با تاکید بر این نکته که همواره باید به جامعه روحیه امید پمپاژ کرد، گفت: ناامیدی انسان را از دفاع و حرکت باز می دارد و در طول دوران جنگ نیزامام همواره به ملت امید می داد.

سردار همدانی به موانع، توطئه ها و کودتاهای دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: حوادثی در تاریخ انقلاب وجود دارد که می توانست نظام نوپا را ازبین ببرد و طبق سخن حضرت علی (ع) باید به گذشته نگریست اما در آن متوقف نشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر آمریکا در اجرای راهبردهای کلان خود که تشکیل دهکده جهانی با یک کدخداست با مشکل مواجه شده، افزود: آمریکا در این راهبرد درنظر دارد که همه کشورها قطعه قطعه شوند، چرا که لقمه کوچک قابل هضم است.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) با اعلام اینکه موج بیداری که در منطقه به راه افتاده از شعله های انقلاب اسلامی ایران است، گفت:هر کشوری در منطقه که سوار بر این موج می شود خود را نجات داده و دشمن را با ناامیدی مواجه می کند.

سردار همدانی با تاکید براین نکته که دشمن از راه جنگ نرم وارد شده است، بیان کرد: روشی که دشمن در پیش گرفته از طریق شبکه های ماهواره ای، سایبری و فضای مجازی است.

وی در ادامه سخنان خود از کشور سوریه به عنوان نقطه کلیدی و موثر در اوضاع کنونی منطقه نام برد و افزود: طبق سخنان مقام معظم رهبری اگر سوریه سقوط کند باید در مرزها با دشمن بجنگیم و سوریه اکنون تنها کشوری است که در جبهه مقاومت باقی مانده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) به اهداف دشمن با ورود به سوریه اشاره و عنوان کرد: قطع دست ایران از منطقه و تضعیف حزب الله با هدف تامین امنیت اسرائیل از قبیل این اهداف بوده است.

سردار همدانی بااشاره به تشکیل حکومت مردمی در سوریه و ایجاد رویشی که موجب ناکامی دشمن شد، گفت: عده ای که از کاروان شهدای دفاع مقدس به جامانده بودند در سوریه معادلات دشمن را بهم زدند و درحال حاضر محبوب ترین مردم در سوریه و حتی عراق ایرانی ها هستند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال این ناکامی ها تروریست های داعش را پرورش داد، گفت: داعش ۹۰ درصد از فرصت ها را صرف باورپذیری و آموزش اعتقادات به افراد می کند و تنها ۱۰ درصد به آنها آموزش نظامی می دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) با افزودن این نکته که زمانی در دوران جنگ رزمندگان ما به دنبال گرفتن یک بلندی بودند، ادامه داد: امروز مرزهای ایران توسعه یافته است و ما در آنسوی مرزها می جنگیم.

سردار همدانی با اعلام اینکه جغرافیای امروز ایران محدود به مرزهای ایران نیست، افزود: امروز ما در ساحل مدیترانه و شاخ آفریقا می جنگیم.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) در ادامه سخنان خود با اشاره به ناکامی دشمن در جنگ سخت، بیان داشت: امروز امنیت در این است که تعصب حزبی نداشته باشیم تا منافع ملت لگدمال نشود.

سردار همدانی به آسیب پذیری در جنگ نرم اشاره و عنوان کرد: دشمن در جنگ نرم جوانان را بی انگیزه می کند و اساتید باید در کلاس های درس باورهای دانشجویان خود را تقویت کنند.

وی با تاکید براین نکته نباید جوانان را رها کرد، ادامه داد: مجروح جنگ نرم همانند مجروح جنگ سخت نیست و معلمان، اساتید، علما و همه کسانی که نقش تربیتی دارند در این راستا مسئولند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم لوح هایی که از سوی سازمان بسیج اساتید کشور صادر شده بود با حضور امام جمعه همدان و جمعی از مسئولین به تعدادی از اساتید بسیجی استان همدان اهدا شد.