به گزارش پارس ، شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی در این استان اظهارداشت: تمام سعی و تلاش ستاد انتخابات و مسئولان امر بر این است که در کل شعب استان تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی انجام شود که در همین زمینه هم هفته گذشته جلسه‌ای به منظور بررسی زیرساخت‌ها در استان تهران برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه استان تهران ۶ حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات دارد، افزود: حوزه اول انتخابیه استان تهران شامل شهرستان‌های تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر، پردیس و حوزه دوم و سوم شامل شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان و دماوند، فیروزکوه می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد: همچنین حوزه‌های انتخابیه چهارم شامل شهرستان پاکدشت و حوزه‌های انتخابیه پنجم و ششم شامل شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک و شهریار و قدس و ملارد می‌شود.

چاوشی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از شعب اخذ رأی در این استان انتخابات را به صورت تمام الکترونیکی اجرا می‌کنند، گفت:‌در حوزه اول انتخابیه استان تهران که شامل ۵ شهرستان می‌شود حدود ۳ هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رأی تمام ۲۵ فرایند انتخابات را به صورت الکترونیکی انجام خواهند داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد صندوق‌های اخذ رأی نسبت به گذشته افزایش خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: پس از تشکیل هیأت‌های اجرایی در فرمانداری‌ها بر اساس قانون به میزان افزایش جمعیت می‌توان حدود ۱۰ درصد صندوق‌های رأی را نسبت به گذشته افزایش داد که این تصمیم بر اساس نظر هیأت‌های اجرایی انجام خواهد گرفت.