پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دکتر جواد اصغري راد- ديگر خبر چنداني از ائتلاف مبارزه با داعش به گوش نمي رسد. عدم تمايل نيروي هوايي آمريکا در مقابله با داعش، حاکي از اتخاذ سياست مهار دو جانبه جبهه مقاومت از يک سو و جريان تکفيري از سوي ديگر توسط دولتمردان غربي است. 

استراتژيست هاي غربي که آمريکا را در بن بست انتخاب بين دو "بد"- يعني گسترش بنيادگرايي داعش از سويي و قدرت يافتن شيعيان منطقه- از سوي ديگر مي بينند، ظاهرا سياست مهاردوجانبه هر دو را در پيش گرفته اند. از اين رو، ايالات متحده «با پا»، از بمباران کاروان طويل تجهيزات داعش در اشغال رمادي استنکاف و «با دست» مستشاران خود را براي کمک به مبارزان عراقي اعزام مي کند. 

البته اين استراتژي که در ابعاد وسيعتر قبلي با حمايت از مجاهدين افغانستان در مقابل اتحاد جماهير شوروي و بعدتر با حمايت از صدام حسين در برابر ايران، مسبوق به سابقه بوده، محکوم به شکست است. 

ايالات متحده در دو مورد اخير- ضمن صرف هزينه هنگفت- در نهايت مجبور به حذف فرزندخوانده هاي خود شد. آن روز که سياست آمريکا در مواجهه با داعش نيز به سرنوشت صدام يا مجاهدين افغان دچار شود، چندان دور نيست.