به گزارش پارس ، خبرگزاری رویترز نوشت: لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه که سفر دو روزه‌ای به خاورمیانه انجام داده قرار است اواخر امروز (یکشنبه) با رهبران فلسطینی در کرانه باختری دیدار کنند و سپس به دیدار بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برود.

فابیوس مشغول ارائه طرح پیشنهادی فرانسه است که در جریان آن فرآیند صلح اسرائیل و فلسطین که در سال 2014 به بن بست رسید بار دیگر از طریق یک گروه پشتیبانی بین‌المللی شامل کشورهای عربی، اتحادیه اروپا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل از سر گرفته می‌شود.

نتانیاهو در اظهاراتی خطاب به کابینه خود گفت: طرح‌های پیشنهادی بین‌المللی که آنها تلاش می‌کنند به ما تحمیل کنند نیازهای امنیتی اسرائیل را در نظر نمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: آنها تلاش دارند ما را به سمت مرزهایی غیرقابل دفاع منحرف کنند و آنچه را که در آن طرف دیگر مرز اتفاق خواهد افتاد نادیده می‌گیرند.

نتانیاهو در این اظهارات اشاره‌ مستقیمی به طرح صلح پیشنهادی فرانسه نکرد اما این اظهارات وی که چند ساعت پیش از دیدار او با فابیوس مطرح شدند عمدتا به عنوان انتقاد شدید اسرائیل از پیشنهادهای فرانسه تفسیر شده‌اند.

فرانسه تاکنون به همراه کشورهای عربی در یک قطعنامه احتمالی شورای امنیت سازمان ملل که برای مذاکرات صلح خاورمیانه پارامترهای مذاکره و بازه زمانی احتمالا 18 ماهه تعیین می‌کند، تمرکز داشته‌اند.

نتانیاهو خاطرنشان کرد: تنها راه دستیابی به توافقات از طریق مذاکرات میان دو طرف بوده و ما قاطعانه تلاش‌هایی که انجام می‌شود تا دیکته‌های بین‌المللی را به ما تحمیل کند، رد می‌کنیم.