به گزارش پارس به نقل از رسا، آیت الله موحدی کرمانی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، در چهارمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، گفت: هر آن چه انسان در این دنیا انجام می دهد، روزی با حقیقت واقعی به سویش باز خواهد گشت.

وی در ادامه افزود: ما در این دنیا حقیقت اعمال را درک نمی کنیم اما در سرای آخرت اعمال به صورت حقیقی که ما آن ها را انجام داده ایم به سوی ما باز می گردند.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد: نفاق یعنی این که انسان در ظاهر و باطن یکسان نباشد؛ وضعیت منافق در سرای قیامت بسیار بد است که اما حسن عسکری(ع) درباره منافق می فرماید: چه بنده بدی است کسی که در دو چهره متفاوت ظاهر می شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: یکی از مصادیق نفاق این است که انسان درباره برادر دینی اش، در برخورد با وی از او تعریف کند اما پشت سرش به غیبتش بپردازد و یا در حقیقت گوشت مردار وی را بخورد.

وی با با شاره به نشانه های منافق بیان کرد: یکی از نشانه های منافق این است که اگر به برادر دینی اش حسنه ای برسد، حسد می ورزد و اگر هم گرفتاری برای وی پیش آید، در پی رفع آن بر نخواهد آمد.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: کسی که برای رسیدن به پست و مقام، رنگ نفاق به خود بگیرد و چهره اصلی خود را نشان ندهد به اسلام آسیب خواهد رساند و اگر مسؤولان در راهیابی منافق به پست و مقام دست داشته باشند باید در برابر آن جواب پس دهند.

وی با بیان این که منافقان بیش از کفار به اسلام آسیب رساندند، گفت: افرادی همچون معاویه، یزید و سایر کسانی که در لباس اسلام به مسلمانان و اسلام خیانت کردند منفاق اند و همین افراد در کربلا سر امام خود را بالای نیزه بردند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از نمونه های بارز نفاق در زمان ما داعش است که مسلمانان را می کشند و پرچم اسلام را دردست دارند و شعار لااله الا الله را نیز سر می دهند.

وی در پایان گفت: در زیارت عاشورا می خوانیم که ای کاش ما بودیم و امام حسین(ع) را یاری می کردیم؛ آیا الآن قرآن را یاری می کنیم؟، اگر امروزه قرآن را یاری نکنیم در حال دروغ گفتن هستیم.