به گزارش پارس به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امشب در مراسم محفل انس با قرآن که در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه باید به تربیت معنوی توجه ویژه‎ای کرد، اظهار کرد:‌ تربیت معنوی نیاز امروز ما است و اکنون که در ماه رمضان قرار داریم، فرصت بسیار خوبی برای خودسازی است و باید در تمامی مقاطع به این موضوع مهم توجه داشته باشیم و توان معنوی خود را برای حضور در عرصه‌های اجتماعی بالا ببریم.
وی با بیان اینکه در مقابل تهدیدات سخت و نرم دشمن باید مقاومت داشته باشیم، افزود: امروز در جنگ نرم با استکبار قرار داریم و این دو عرصه متفاوت و وظیفه ما نظامیان ارتقای سطح توان رزمی و روحیه سلحشوری برای مقابله با جنگ سخت است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کار نیروی دریایی برای حضور در آب‌های آزاد در این راه روشن و مشخص است، بیان کرد:‌ آنچه امروز درگیر آن هستیم، جنگ نرم است و باید در این‌باره دقت نظر بیشتری داشته باشیم تا همان‌طوری که در هشت سال دفاع مقدس موفق بودیم، بتوانیم در این عرصه جنگ نرم هم پیروز شویم.

سیاری با بیان اینکه سمت و سوی جنگ نرم دشمن به طرف جوانان کشور است، تصریح کرد: دشمن به‌دنبال تاثیرگذاری بر روی باورهای جوانان است تا با تغییر باورها، افکار جوانان را تغییر داده و در نهایت رفتار جوانان را تغییر دهد و مسیر رفتار را به آنچه چیزی که مدنظر خودشان است، سوق بدهند اما دشمن بداند که کور خوانده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن به‌دنبال تغییر در سبک زندگی جوانان است و شما جوانان نباید اجازه بدهید که سبک زندگی شما تغییر کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه زندگی ما دارای ارزش‌های اسلامی است، تصریح کرد: هویت ما ارزش‌هایی است که برای ما مهم است و برای آن دفاع کردیم.

سیاری با اشاره به اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس شهدای زیادی تقدیم انقلاب شد، اظهار کرد: مهم‌ترین راهکار در برابر جنگ نرم دشمن که به‌دنبال تغییر یک رفتار و زندگی است، داشتن بصیرت است.

وی با تاکید بر اینکه باید به بصیرت توجه خاصی شود، تصریح کرد: ولایت، چراغ راه هدایت ما است و ولایت‌مداری و حرکت در خط ولایت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: یکی از نیازهای اصلی دانشجویان افسری ارتقای سطح علم و دانش در بین دانشجویان است، چرا که امروز بیشتر از هر زمان دیگری در دریاهای آزاد حضور داریم و بنابراین باید از نظر علمی به‎روز باشیم.