به گزارش پارس به نقل از روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست"، "یووال اشتاینیتز"، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی شد که گزارش جدید وزارت خارجه آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم این مسئله را به اثبات رسانده که ایران قابل اعتماد نیست.
آمریکا در گزارش سالیانه خود به این مسئله اشاره کرده است که حمایت تروریستی درجهان حدود 30 درصد افزایش یافته و تلفات ناشی از آن نیز در سال 2014 به 81 درصد رسیده است.
اشتاینیتز در ادامه اعلام کرد نتیجه گیری این گزارش حاکی از آن است که توهم آمریکا مبنی بر این مسئله که کاهش تحریم‌ها به‌عنوان بخشی از توافق هسته‌ای موقت به بهبود موضع ایران خواهد انجامید، کاملاً اشتباه است.
وی در ادامه گفت: به همین دلیل است که این گزارش را باید به‌عنوان هشداری برای افرادی در نظر گرفت که تصور می‌کنند ایران پس از توافق نهایی هسته‌ای رفتارش متعادل خواهد شد.
وزارت امور خارجه آمریکا گزارش این کشور درباره تروریسم در سال 2014 را منتشر کرده است.
در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره ادعای حمایت ایران از تروریسم آمده است:
ایران در سال 1984 میلادی، کشوری حامی تروریسم دولتی شناخته شد. این کشور فعالیت‌های تروریستی‌اش را در سال 2014 نیز ادامه داد. این فعالیت‌ها عبارتند از: حمایت از گروه‌های تروریستی فلسطینی در غزه، حزب الله لبنان و گروه‌های مختلفی در عراق و سراسر خاورمیانه (غرب آسیا). امسال، کمکهای ایران به شبه‌نظامیان شیعه در عراق افزایش یافت. یکی از این گروه‌های شبه‌نظامی، سازمان تروریستی خارجی شناخته شده و در پاسخ به تهاجم دولت اسلامی عراق و شام به عراق شکل گرفته است. ایران به کمکها و حمایت‌های خود از دیگر گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه ادامه داده است. ایران همچنین تلاش کرده است کمک نظامی و تسلیحاتی در اختیار گروه‌های تروریست فلسطینی در غزه قرار دهد. در حالی که ایران، تلاش عمده‌اش را بر حمایت از اهدافش در خاورمیانه (غرب آسیا) به‌ویژه سوریه متمرکز کرده، اما این کشور و نایبان آن تلاش‌های خود را برای افزایش نفوذشان در دیگر مکان‌ها شامل آفریقا، آسیا و تا میزان کمتری در آمریکای لاتین ادامه دادند.
ایران از نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی خود، فراهم کردن پوششی برای عملیات اطلاعاتی و ایجاد بی‌ثباتی در خاورمیانه (غرب آسیا) استفاده کرده است.
نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نخستین ابزار و مکانیسم رژیم در حمایت و ایجاد گروه‌های تروریستی در خارج کشور است.
ایران سوریه را به‌مثابه شاهراه حیاتی برای ارسال و تأمین سلاح حزب الله در لبنان می‌داند و از آن به‌عنوان یکی از محورهای مقاومت یاد می‌کند. در سال 2014، ایران به تأمین سلاح، آموزش و تأمین مالی جنگجویانی ادامه داد که از رژیم اسد در سوریه حمایت کرده‌اند. بر اساس آمار سازمان ملل، رژیم اسد در سوریه تا کنون 191هزار نفر را کشته است. ایران آشکارا اعلام کرده پاسداران را برای دادن مشاوره به سوریه اعزام کرده است. گزارش‌های متعددی هست که نشان می‌دهد این پاسدارها از نیروهای قدس هستند که مستقیم درگیر عملیات نظامی و جنگ در سوریه شده‌اند، در حالی که تهران این را تکذیب کرده، اما در سال 2014 کشته شدن دو تن از افسران ارشد نیروی قدس را پذیرفت.