به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت‌الله جعفر سبحانی بعد از ظهر امروز در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که در مدرسه حجتیه برگزار شد در ادامه تفسیر آیات سوره احزاب اظهار کرد: در این سوره پنج مرتبه از عنوان «یا ایها النبی» را استفاده شده است و استفاده از این اسم خاص معنای خاص خود را دارد.
وی با اشاره به اینکه در این سوره همچنین مبارزه پیامبر گرامی اسلام با مسائل خرافی مورد توجه قرار گرفته است گفت: در این سوره خرافات زمان جاهلیت و نحوه مقابله پیامبر با خرافات آن دوران تبیین شده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه عباراتی در این سوره به کار رفته که نشان می‌دهد نباید هیچگاه مقابل کافران و منافقان تسلیم شد بیان کرد: یکی از مسائل زمان جاهلیت این بود که فرزند خوانده را فرزند قطعی می‌دانستند و همسر او را نیز عروس واقعی تلقی می‌کردند که پیامبر با خرافات عصر جاهلی مقابله کردند.

وی با اشاره به مسئله توکل کردن در دین اسلام گفت: ما در امور متوکل می‌شویم یعنی اینکه کارها را انجام می‌دهیم ولی از خداوند کمک می‌گیریم. البته برخی‌ها اشکال می‌گیرند و می‌گویند که مسلمانان همه کارها را به خدا واگذار می‌کنند در حالی که این برداشت اشتباه است چرا که ما موکل نیستیم که همه کارها را به خدا واگذار کنیم بلکه متوکل هستیم.