به گزارش پارس به نقل از فارس، «آنروا» (آژانس امدادرسانی ویژه کمک به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) با آغاز ماه مبارک رمضان کمپین و هشتگی (#) تحت عنوان «غزه را نجات دهید» با هدف کمک به کودکان ساکن نوار غزه راه‌اندازی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، در این کمپین (در ویدئویی ضبط شده) 7 کودک اقدام به نوشتن آروزها و امیدهای خود کرده‌اند و با گذاشتنشان در شیشه، آنها را به دریا فرستاده‌اند.

این کمپین با حمایت «محمد عساف» سفیر حسن نیت منطقه‌ای آنروا و از خوانندگان فلسطینی معروف راه‌اندازی شده است. فکر اولیه این کمپین از فیلم «هنا» (اینجا) گرفته شده که موضوع آن کودکان غزه و درد و رنج آنها پس از جنگ اخیرش (تابستان 2014) است.

در همین راستا «پیر کرنبول» کمیساریای عالی آنروا گفت: علیرغم تمام مسائل، کودکان غزه هنوز آرزوهایی دارند و آینده می‌خواهند و در این باره هیچ تفاوتی با کودکان دیگر در سرتاسر جهان ندارند. کودکانی که در ویدئو هستند مانند باقی آنها در نوار غزه هستند که تعدادشان به 95000 تن می‌رسد و در عین فقر و نزاع، امیدشان را از دست نداده‌اند.

آنروا در ادامه از همگان خواست به این کمپین بپیوندند و این اقدام از طریق کمک‌های خیریه به آنروا در نوار غزه و اطلاع‌رسانی درباره این کمپین انجام شود از جمله اینکه عکس‌ها و ویدئوی مربوط به این کمپین را منتشر کنند.