به گزارش پارس به نقل از ایرنا ، روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کره شمالی با انتشار گزارشی به این موضوع که «واشنگتن پیشتر اینگونه سخن نمی گفت اما اکنون این مساله را رسما پذیرفته است» اشاره کرده است.

نشریه خاطر نشان می کند که البته آمریکا چندان مایل نیست این موضوع را خیلی آشکار عنوان کند اما کم کم با این موضوع کنار آمده است.

«رودونگ» با تاکید بر اینکه کره شمالی دارای تسلیحات هسته ای است، می نویسد: تفاوتی هم ندارد که کشورهای دیگر از جمله آمریکا این حقیقت را بپذیرند یا آن را رد کنند. مهم این است که پیونگ یانگ دارای قدرت هسته با توان بالا است.

به نوشته روزنامه کره شمالی، نهایتا آمریکا هم به این مهم اعتراف خواهد کرد، هر چند که اکنون با بی میلی در حال پذیرش این واقعیت است.

کره شمالی در سال های 2006 و 2009 و 2013 سه آزمایش هسته ای انجام داد و اعلام کرد به سلاح هسته ای دست یافته است. انجام همین آزمایشات باعث شد تا مذاکراتی که با هدف عاری ساختن شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای از سال 2003 میان کره جنوبی، ژاپن، چین، روسیه، آمریکا و سازمان ملل آغاز شده بود، متوقف شود.

از آن زمان آمریکا همواره مخالفت خود را با توانایی هسته ای کره شمالی بیان داشته اما این پیونگ یانگ اکنون می گوید به مرحله تقویت نیروی بازدارندگی تسلیحاتی هسته ای با ساخت کلاهک های هسته ای دست یافته است.

کره شمالی در مورد اینکه چگونه دریافته آمریکا توانایی تسلیحاتی هسته ای این کشور را پذیرفته و به رسمیت شناخته، مطلبی عنوان نکرده است.

انتشار این خبر از سوی ارگان حزب حاکم کره شمالی در حالی صورت می گیرد که این کشور در اواسط خرداد ماه جاری دو موشک بالستیک دریایی با برد بیش از 500 کیلومتر آزمایش کرد.

کره شمالی همواره در اختیار داشتن تسلیحات هسته ای را به دلیل حضور گسترده نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و انجام رزمایش متعدد این کشور با هم پیمانانش، ضامن صلح و ثبات منطقه می داند.

پیونگ یانگ معتقد است: این تسلیحات باید باشد، زیرا بدون آن نمی توان از صلح و امنیت و ثبات منطقه دفاع کرد.