به گزارش پارس به نقل از انتخاب ، ظریف گفت که «همیشه در هیچ موردی، جز مواردی که کسی از رهبری مایه بگذارد» واکنش تند نشان نمی دهد و معتقد است انتشار فیلم تنش لفظی بین او و کوچک زاده خواست خدا بوده است.

وزیر خارجه در پاسخ به سئوالی در مورد ماجرای جنجالی اخیر در مجلس و تنش لفظی بین او و کوچک زاده گفت: من ارتباط دوستانه زیادی با این افراد و دیگر نمایندگان مجلس دارم ، مباحث مختلفی آنجا مطرح شد و من کاملا آرام بودم اما وقتی که دیدم دارند مطلبی را به رهبری نسبت می دهند ، آنهم خلاف ، واکنش نشان دادم.

وی افزود: رهبری خودشان حضور دارند و هرزمان که مصلحت بدانند به صورت خصوصی و هر جا صلاح بدانند با شجاعت نظراتشان را به صورت علنی مطرح می کنند و نیازی ندارند کسی سخنگویی ایشان را بکند ، آنهم به خلاف. برای همین من در آن صحنه واکنش نشان دادم.

وزیر خارجه تاکید کرد: من همیشه در هیچ موردی ، جز مواردی که کسی از رهبری مایه بگذارد ، واکنش تند نشان نمی دهم. هم در این ماجرا و هم در روزی که مجادله ای با آقای کریمی قدوسی شد ، به خاطر این بود که سخن خلافی را به رهبری معظم انقلاب نسبت دادند.

ظریف با اشاره به فیلم منتشر شده از منازعه کلامی بین او و یکی از نمایندگان مجلس گفت: در فیلم منتشره در این ماجرا نیز مشخص است که من تا قبل از این صحبت ، کاملاً خنده بر لبانم دارم و دائماً اقای کوچک زاده می گوید که چرا می خندی؟

وزیر خارجه در پاسخ به این سئوال که چه کسی از ماجرای اخیر در مجلس فیلمبرداری کرده است، گفت: واقعاً یادم نمی آید در آن فضا چه کسی فیلم را گرفت و واقعا ما و دوستان همراهمان، چنین کاری نکردیم.

وی تصریح کرد: من حواسم بود که ممکن است سخنان ما ضبط شود. چون در ابتدای جلسه ، یکی از نمایندگان مجلس آمد به سوی من و گفت: فکر نکن چون جلسه غیرعلنی است می توانی همه چیز بگویی ، خیلی از نمایندگان صدا و تصویر شما را ضبط می کنند. دیدیم که بعد از آن روز نیز آقای رسایی، صورتجلسه ی این جلسه غیرعلنی را که گفته بودند از روی نوار پیاده کرده اند منتشر کرد.

ظریف افزود: من با این کار موافق نیستم و آنرا امانت داری نمی دانم و لذا خودم و همکاران هیچگاه جلسات را ضبط نمی کنیم.

وی اضافه کرد: البته خواست خدا بود که این فیلم منتشر شد ، چون تا قبل از این ماجرا مرا متهم می کردند که در آن جلسه من بی جهت تندی کردم. بحمدالله فیلم نشان داد که ماجرا چه بوده است.