به گزارش پارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، سازمان گذرگاهها و مرز در نوار غزه اعلام کرد مصر شامگاه جمعه بار دیگر گذرگاه مرزی رفح را بست. 
ماهر ابوصبحه مدیر سازمان گذرگاهها در نوار غزه با اعلام این خبر افزود :« مصر شامگاه جمعه گذرگاه زمینی رفح را که برای مدت یک هفته باز شده بود و تردد در هر دو طرف مرز ادامه داشت تا اطلاع ثانوی بست.» 
ابوصبحه افزود :« سه هزار و 819 شهروند در این یک هفته توانستند از طریق این گذرگاه از غزه به خارج سفر کنند و هزار و 12 نفر نیز وارد نوار غزه شدند.» 
وی افزود :« 12 هزار شهروند که در فهرست وزارت امور داخلی در غزه ثبت نام کرده اند همچنان منتظر سفر هستند.» 
وی ابراز امیدواری کرد « گذرگاه مرزی رفح به منظور پایان دادن به مشکلات شهروندان فلسطینی برای همیشه از هر دو طرف باز شود.» 
مصر گذرگاه رفح را که تنها راه ارتباط جمعیت یک میلیون و 800 هزار نفری نوار غزه با خارج است شنبه گذشته به صورت ویژه و به منظور تردد ضروری به ویژه تردد بیماران ، دانشجویان ، کسانی که گذرنامه خارجی دارند و کسانی که در خارج از نوار غزه اقامت دارند باز کرد. 
خبرگزاری «منا»ی مصر اعلام کرده بود بازگشایی گذرگاه رفح به دستور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و در همبستگی با برادران فلسطینی نوار غزه و کاهش مشکلات آنها صورت گرفته است. 
مصر پس از حمله اکتبر گذشته در شبه جزیره سینا که کشته شدن 30 نظامی این کشور را به دنبال داشت گذرگاه مرزی رفح را بسته و منطقه ای حائل در طول مرز با نوار غزه ایجاد کرده بود. 
از آن زمان قاهره در برخی موارد به صورت جزئی و برای تنها چند روز این گذرگاه را باز کرده است.