به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان احتمالا دوشنبه آتی برای دیدار با مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه گروه 1+5 راهی وین می‌شود.

سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان، امروز در ادامه مذاکرات برای تدوین متن توافق نهایی با معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، معاونین وزرای خارجه سه کشور اروپایی و نیز مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین دیدار کردند.

روز گذشته (پنج‌شنبه) و در دومین روز مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 دیپلمات‌های ارشد ایرانی با طرف‌های اروپایی و آمریکایی خود دیدار کردند.

دو نشست روز گذشته بین سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه کشورمان؛ هلگا اشمیت،‌ مدیر سیاسی اتحادیه اروپا؛ و وندی شرمن، مدیر کل سیاسی وزارت خارجه آمریکا برگزار شد.

طی چند روز گذشته شاهد گزارش‌هایی درباره احتمال تمدید مذاکرات بودیم اما حضور وزرای خارجه در روزهای پایانی مشخص خواهد کرد که چه سرنوشتی در انتظار چهارمین ضرب‌الاجل خودخوانده بین ایران و گروه 1+5 خواهد بود. عراقچی درباره حضور وزرای خارجه می‌گوید: "احتمالاً تعدادی از اختلافات که مقداری کلیدی و اساسی‌تر است برای روزهای آخر می‌ماند تا وزرا ملحق شوند و در سطح آنان تصمیم گیری شود".

وی احتمال تمدید مذاکرات را نیز رد نکرد: "ما به تاریخ مشخصی پایبند نیستیم و یک تاریخ مشخص برای ما مقدس نیست، آنچه برای ما ارزش دارد توافقی مطلوب است که حقوق ملت ایران در آن رعایت و خواسته‌های ما در آن تأمین شود، اگر لازم باشد که بیشتر بمانیم این کار را حتماً خواهیم کرد".