به گزارش پارس، ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین نوشت: حمزه الحوثی افزود: مذاکرات به صورت جدی همچنان جریان دارد و در برخی موارد پیشرفت هایی مشاهده شده که امیدواریم منجر به برقراری آتش بس موقت شود.


وی افزود: مسئله دستیابی به آتش بس موقت در ماه مبارک رمضان به صورت جدی در مذاکرات کنونی مطرح است و امیدواریم که توافق درباره آن حاصل شود.

وی همچنین افزود: بحث مذاکرات بعدی درباره توافق بر سر اصول، همچنین مکان جدید گفت وگو ها مطرح است و جنبش انصار الله به گفت وگوی سازنده درباره اصل مشارکت ملی پایبند است.

خالد بحاح معاون رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به عربستان ضمن مخالفت با پیشنهاد آتش بس موقت،آن را فرصتی برای تجدید قوای انصارالله و افزایش آمادگی های نیرو های آنها برای توسعه جنگ دانست.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به همراهی آمریکا از ششم فروردین حملات وحشیانه ای علیه ملت یمن آغاز کرده اند که در جریان این حملات تاکنون بیش از 9 هزار یمنی شهید و یا مجروح شده اند.

با وجود حملات گسترده عربستان و متحدانش به یمن، واقعیت امروز این کشور با آنچه ریاض و غرب می خواهند، فاصله زیادی دارد، اکنون 80 درصد سرزمین یمن در دست جنبش مردمی انصارالله است و یمنی ها 84 روز زیر بمباران هستند، اما ایستاده اند و انصارالله به خوبی کشور را اداره می کند؛ اما طرف دیگر اصرار به اجرای قطعنامه ای (2216) دارد که یک طرفه و با فشار خارجی در سازمان ملل به تصویب رسیده است.