به گزارش پارس به نقل از رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالله الدقاق، نماینده رهبر شیعیان بحرین، به بررسی عوامل و آثار صدور حکم دادگاه این کشور علیه حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، پرداخت و گفت: آل‎خلیفه شیخ علی سلمان را به اتهام تلاش برای براندازی حکومت و تحریک مردم امروز محاکمه کرد.

وی افزود: دادگاه بحرین، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی را از اتهام تلاش برای براندازی حکومت تبرئه ساخت و فقط به اتهام تحریک مردم به براندازی به 4 سال زندان محکوم کرد.

نماینده رهبر شیعیان بحرین خاطرنشان کرد که مردم این کشور در برابر این حکم ظالمانه و ناعدلانه ساکت نمی‎مانند و امروز تظاهرات و مراسم‎های اعتراضی مختلفی را در سراسر بحرین برگزار می‎کنند.

وی با محکوم ساختن محاکمه شیخ علی سلمان تاکید کرد که صدور بیانیه و پیام‎های مختلف از سوی سازمان‎های حقوق بشر و مجامع بین المللی یکی دیگر از واکنش‎ها جهانی نسبت به حکم زندان این عالم بحرینی است.

حجت الاسلام دقاق ادامه داد: هیچ کدام از اتهام‎های مطرح شده علیه شیخ علی سلمان صحیح و قابل اثبات نیست و این حکم داگاه آل‎خلیفه ناعادلانه است.

وی از برگزاری مراسمی در راستای همبستگی با شیخ علی سلمان در قم خبر داد و گفت: علمای بحرین مقیم قم در روزهای آینده مراسم بزرگی را با سخنرانی حجت الاسلام شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین به صورت ویدئو کنفرانس در این شهر مقدس برگزار می‎کنند.

نماینده رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: بازداشت و حکم صادر شده علیه شیخ علی سلمان نمی‎تواند نقشه‎ای از سوی حکومت آل‎خلیفه برای بازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم در آینده نزدیک باشد، زیرا مردم این کشور درپی صدور حکم دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی به شدت علیه حکومت اعتراض خواهند کرد لذا آل‎خلیفه در حال حاضر توان انجام چنین جنایتی را نخواهد داشت.

وی افزود: آل‎خلیفه همچنین توان منحرف ساختن انقلاب بحرین را ندارد و مردم این کشور باتوجه به بازداشت رهبران سیاسی و دینی خود مانند شیخ علی سلمان هنوز به آرمان و اهداف انقلاب پایبند هستند و به مسیر خود ادامه می‎دهند.

شیخ عبدالله الدقاق یکی دیگر از اهداف حکم صادر شده علیه شیخ علی سلمان را به زانو در آوردن ملت بحرین برشمرد و خاطرنشان کرد: آل‎خلیفه با بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق به اهداف شوم خود نخواهد رسید و توان به زانو در آوردن ملت بحرین را ندارد.

نماینده رهبر شیعیان بحرین در ایران گفت: ما از دادگاه بحرین به دستگاه‎های قضایی بین المللی شکایت خواهیم کرد و حکم شیخ علی سلمان را به آنان ارجاع می‎دهیم.