به گزارش پارس به نقل از فارس، کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد دور جدید مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 در هفته جاری و بعد از دیدار مذاکره‌کنندگان ایران و یک مقام ارشد اتحادیه اروپا آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه ایران با هلگا اشمید، مدیر سیاسی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه 17 ژوئن در وین دیدار خواهند کرد.

هیأت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای موسوم به گروه 1+5 پنجشنبه (13 فروردین ماه) اعلام کردند به تفاهمی بر سر چارچوب توافق نهایی رسیده‌اند که قرار است زیربنای ادامه رایزنی‌ها تا ضرب‌الاجل خودخوانده 30 ژوئن (11 تیرماه) باشد.

بیانیه مشترکی که آقای «محمدجواد ظریف»، وزیر خارجه ایران و خانم «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوزان قرائت کردند به مشخص کردن رئوس چارچوبی می‌پردازد که طرفین برای توافق نهایی به آن رسیده‌اند.

علاوه بر این، ایران و آمریکا همزمان سندهای جداگانه و متفاوتی منتشر کرده‌اند که به شرح جزئیاتی از مفاد مورد توافق طرفین می‌پردازد. محمد جواد ظریف سند طرف آمریکایی (فکت‌شیت) را رد کرده و آن را تلاش طرف آمریکایی برای مصادره به مطلوب تفاهم یاد شده خوانده است.