به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله از مانع تراشی آشکار در برابر سفر هیات گروه های یمنی مخالف آل سعود به ژنو خبر داد.

شبکه المنار نوشت: وی با اشاره به این که هواپیمای حامل گروه های یمنی سرانجام از فرودگاه جیبوتی به مقصد ژنو پرواز کرد، خاطر نشان کرد مقامات عمانی تلاش های گسترده ای برای ادامه پرواز هواپیمای حامل گروه های یمنی تا ژنو انجام دادند.

عبدالسلام اظهار داشت ما از سازمان ملل متحد درخواست می کنیم در این زمینه و دلایل چنین اقدامی(کارشکنی عربستان در برابر پرواز هواپیمای حامل گروه های یمنی) توضیح دهد و چنین رفتاری را محکوم کند.

سخنگوی جنبش انصارالله تصریح کرد کشورهای متجاوز خواهان توقف خونریزی در یمن نیستند .

وی خاطر نشان کرد نمی توان به گفت و گوهای ژنو برای دستیابی به راهی برای پایان بحران یمن به سبب آن که وسایل لازم برای فشار بر سعودی را ندارد، امید بست.

دلیل جلوگیری عربستان از پرواز هواپیمای حامل گروه های یمنی

هدف از تاخیر در پرواز هواپیمای حامل گروه های یمنی از صنعاء به ژنو برای جلوگیری از دیدار مسئولان جنبش انصارالله با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد بوده است.

یحیی محمد عبدالله صالح از مقامات سابق یمنی در گفت و گو با المیادین تاکید کرد عربستان عمدا دستور جلوگیری از پرواز هواپیمای حامل گروه های یمنی از جیبوتی در موعد مقرر و به تاخیر افتادن آن را صادر کرده بود.

بان کی مون روز دوشنبه با هیات اعزامی از عربستان یعنی نمایندگان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی فراری و گروه های همسو دیدار کرده بود.

کارشکنی عربستان سبب به تاخیر افتادن کنفرانس ژنو شد

المنار گزارش داد به اعتقاد گروه های سیاسی یمن، کشورهای متجاوز سعودی و آمریکا در برابر پرواز هواپیمای حامل گروه های سیاسی یمنی به ژنو برای مشارکت در کنفرانس گفت و گوها مانع تراشی کرده اند.

این شبکه همچنین افزود عربستان سعودی و هم پیمانانش از شروطی که درباره کنفرانس ژنو وضع می کردند، با توجه به پیشروی میدانی ارتش یمن و کمیته های مردمی، عقب نشینی کرده اند که سبب افزایش شکست های سعودی از ابتدای تجاوز به یمن شده است.

این در حالی است که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توافق برای آتش بس در یمن شده است.

متجاوزان خواهان حل سیاسی بحران یمن نیستند

محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم تاکید کرد مانع تراشی در برابر رسیدن هیات های سیاسی یمنی به ژنو دلیلی بر دخالت عمیق و آشکار کشورهای متجاوز مخالف حل سیاسی بحران یمن به ویژه آمریکا در نقش سازمان ملل متحد است.

الحوثی به خبرگزاری یمن گفت کسانی که مانع گفت و گوها درباره یمن می شوند، کشورهای متجاوز هستند که جمال بن عمر نماینده سابق سازمان ملل متحد در امور یمن هم به آن اشاره کرده بود.

وی خاطر نشان کرد مانع تراشی در برابر گفت و گوی یمنی ها تاکیدی بر ادامه رویکرد تجاوزکارانه تخریبی کشورهای متجاوز است که اجازه نمی دهند بحران یمن از راه سیاسی حل شود و این رفتارها و منطق متجاوزان، مظلومیت ملت یمن و بی اعتنایی متجاوزان به خون یمنی ها و ثبات و استقلال کشورشان و دروغ بودن ادعاهای متجاوزان را آشکار کرد

الحوثی گفت اکنون همه جهان توطئه بزرگی را که علیه ملت یمن طراحی و اجرا می شود، می داند که در راستای حمایت از تروریست های افراطی و اطمینان بخشی به رژیم غاصب صهیونیستی صورت می گیرد.