به گزارش پارس،عباس عبدی چهره شاخص سیاسی اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که "آقای هاشمی گفته‌اند: «من عوض نشده‌ام، بلکه آنها (اعم از موافق و مخالف) عوض شده‌اند» و برخی نیز گفته‌اند 50 درصد حرف ایشان درست است، نظر شما چیست؟" اظهار داشت: به نظر می‌رسد که هر دو طرف درست می‌گویند، آنان که معتقدند آقای هاشمی تغییر کرده بر اساس استنباط از گفتارش و موضع‌گیری ایشان نسبت به دیگران قضاوت می‌کنند که در این صورت نه تنها 50 درصد که بالای 80 درصد تغییر کرده است.

وی افزود: البته برخی از این افراد ممکن است خیلی هم به تغییر ایشان معتقد نباشند ولی می‌کوشند از طریق بیان این گزاره، تغییر را در ایشان معنا دهند تا به‌نوعی توجیه مواضع خودشان هم باشد. ولی آقای هاشمی هم درست می‌گویند چون معیار این ادعای‌شان انگیزه‌های درونی خودشان است که تغییری در آن نمی‌بینند و هیچ فرقی میان رفتار امروز خودشان و آنچه در دهه 70 و پیش از آن داشتند، نمی‌بینند چون اهداف و انگیزه خود در سیاست را ثابت می‌دانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: به‌طور کلی نزد سیاستمداران مواضع و اظهارات سیاسی ابزاری هستند در خدمت اهداف آنان و اعتبار و استقلال ماهوی ندارند؛ ضمن این که بسیار سخت است که در چنین سن و سالی تغییرات شدید در افراد رخ دهد. ایشان خودشان را بهتر از دیگران می‌شناسند.

عبدی خاطرنشان کرد: بنابراین بهتر است به‌جای درصدگیری تغییرات افراد، درباره رفتار گذشته و حال ایشان به‌صورت بسته درهم و جدانشدنی قضاوت کنند چه آنها که در گذشته مخالفت با ایشان را مخالفت با پیامبر می‌دانستند و امروز دشمن خونی آقای هاشمی هستند و چه آنان که وضعیت عکس داشته‌اند و امروز در حمایت از وی هیچ مرزی نمی‌بینند؛ این دو گروه باید یا گذشته وی را در پرتو امروز ایشان درک و فهم و توجیه کنند یا امروز را در پرتو گذشته، بفهمند و درک نمایند.