پايگاه خبري تحليلي «پارس»- گفته مي شود دو نفر از مشاوران پشت صحنه تيم مذاكره كننده هسته اي كشورمان كنار گذاشته شدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، گفته مي شود بر اساس جمع بندي هاي صورت گرفته در وزارت خارجه و برخي شوراهاي نظارتي و اجرايي و همچنين اتفاق نظر تيم مذاكره كننده هسته اي، سيروس ناصري و محمدرضا البرزي دو نفري هستند كه تاكنون در فرايند مشاوره پشت صحنه تيم ايراني قرار داشتند از اين پروسه حذف شدند.

برخي منابع معتقدند برخي ساييده گي هايي كه در دوران مذاكرات از سوي تيم مذاكرات در مورد خطوط قرمز صورت گرفته با مشاوره هايي بوده كه از سوي ناصري و البرزي ارايه شده است.

همچنين يك منبع وابسته به تيم سابق هسته اي در اين زمينه به پارس خبر داد: متن اوليه اي که تیم ایرانی نوشته و با طرف غربی در میان می گذارد نویسنده اولیه اش ناصری و البرزی هستند.

گفته مي شود معرفي اين دو نفر به تيم هسته اي از سوي يك مقام اجرايي بوده كه اكنون با مخالفت جدي محمدجواد ظريف و عباس عراقچي روبرو شده است. عراقچي و ظريف در رويكردي مثبت بر اين باورند كه در دور جديد مذاكرات بايستي تمركز خود را بر بحث تحريم قرار داده و مانع از طرح موضوعاتي شوند كه بهانه گيري و «دبه درآوردن» آمريكايي ها را بيشتر مي كند.

سيروس ناصري و محمدرضا البرزي در مذاكرات هسته اي سالهاي 82 تا 84 در كنار حسن روحاني قرار داشتند.

سیروس ناصری بازرگان صنعت نفت و دیپلمات سابق یرانی است. پیشتر نماینده ایران در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو و عضو تیم ایرانی مذاکرات قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت نيز بوده‌ است. ناصری که نایب رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت کیش اورینتال بوده‌است، در مقطعي با اتهام دریافت رشوه به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار در قراردادهای نفتی مواجه شد. وي در دوران محمود احمدي نژاد از کشور خارج شود و در وین اقامت گزیند و تا سال ۱۳۹۲ که به ایران بازگشت.

محمدرضا البرزی نيز پیشتر سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو، مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران در دوران توسعه سياسي و عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در زمان حسن روحانی بوده ‌است. او همچنین معاونت پژوهش‌های روابط بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک را در کارنامه دارد.