به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران،کنفرانس ژنو امروز با حضور گرو‌های یمنی در حال برگزاری است  و اصلی ترین دغدغه این گروه‌ها، مبارزه با تجاوز عربستان خواهد بود

عربستان که به منظور سامان دادن یمن در پش شعارهای دروغین در جسارتی بی حد و اندازه به یمن حمله کرد، این رژیم با حمله خود و کودک کشی تعبیری دیگر را از سامان دادن ارائه کرد.

در رابطه با بحران یمن یک ضرب‌المثل بسیار خوش خواهد نشست و آن "عدو شود سبب خیر" است، چرا که این حمله باعث شد تا قبایل یمنی بیش از بیش با یکدیگر متحد شوند.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در آغاز نشست ژنو که به بررسی اوضاع یمن اختصاص دارد، خواستار برقراری آتش بس در این کشور شد.

در همین راستا نمایندگان احزاب و گروه‌های یمنی قبل از خروج از صنعا، توقف تجاوزات عربستان به یمن و لغو محاصره ظالمانه مردم این کشور را مهمترین و نخستین مسائلی دانستند که باید در این نشست به آن توجه کردُ "عارف الزوکا،" دبیرکل کنگره خلق یمن، در همین راستا گفت: هدف از مشارکت در این نشست، توقف تجاوزها به یمن است.

همچنین "حمزه الحوثی" نماینده جنبش انصارالله نیز خاطرنشان کرد، مشارکت در گفتگوهای ژنو به هدف احیای فرایند سیاسی و ایجاد راه حل‌هایی برای مشکلات کشور است و از سویی دیگر"حسن زید" دبیرکل حزب "الحق" نیز ابراز امیدواری کرد که نشست ژنو محلی برای بازگو کردن حجم تجاوزگری‌ها به یمن و آثار آن بر مردم این کشور باشد.

موازی با این اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی نشستی فوق‌العاده در جده در مورد یمن برگزار می‌کند که معاون عربی آفریقایی کشورمان در آن حضور خواهد داشت

در تحلیل موازی بودن این دو اجلاس "احمد دستمالچی" در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگارانُ گفت: عوامل متعددی در برگزاری نشست فوری شورای همکاری خلیج فارس درباره موضوع یمن تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ائتلافی که برای مبارزه با یمن از سوی عربستان هدایت می‌شد، شکست خورد و در نشست ژنو از "منصور هادی" دعوت بعمل نیامد تصمیم گرفته شد تا نشست شورای همکاری خلیج فارس به موازی نشست ژنو برای ارزیابی برگزار شود. 

سفیر سابق کشورمان در لبنان و اردن خاطرنشان کرد: با توجه به این شکست‌ها، عربستان نیاز دارد تا یک بازنگری جدیدی را در سیاست‌های خود داشته باشد و در رابطه با ادامه جنگ، مشورت‌های لازم را بعمل بیاورد بنابراین این نشست تنها به منظور بررسی و ارزیابی است.