به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری رسمی یمن، پایتخت یمن روز یکشنبه شاهد تظاهرات گسترده ای بود که به دعوت کمیته آماده سازی جبهه ملی مقابله با تجاوز تحت شعار محاصره غیرقانونی است، برگزار شد.
شرکت کنندگان در این تظاهرات، پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر ضرورت درهم شکستن محاصره زمینی، هوایی ودریایی ظالمانه ای که عربستان علیه یمن تحمیل کرده و مجازات جنایتکاران سعودی که از ابتدای جنگ به ارتکاب جنایت علیه ملت یمن و کشتار مردم بیگناه و تخریب زیر ساخت ها و تاسیسات نظامی دست زده، تاکید می کرد.
مردم یمن در این تظاهرات خواستار ادامه مقاومت و ایستادگی در مقابل متجاوزان شدند، مقاومتی که سبب شگفتی و احترام جهانیان نسبت به مردم یمن شده است.
شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند محاصره تنها سبب افزایش اصرار و اراده و مسئولیت پذیری ملت یمن می شود، ملت یمن هرگز شکست نمی خورد و سر خم نخواهد کرد.
مردم یمن ادامه سکوت بین المللی و همدستی شرم آور جهانی با متجاوزان و متحدان آنها و تماشای جنایات و کشتاری که متجاوزان در یمن به راه انداخته اند، محکوم کردند.
در این تظاهرات، محمد المقالح عضو کمیته عالی  انقلاب و حمید عاصم عضو کمیته مقدماتی جبهه ملی برای مقابله با تجاوز سخنرانی کردند که طی آن بر ادامه ایستادگی و مقاومت ملت یمن در برابر تجاوزات وحشیانه عربستان تاکید کردند.
المقالح و عصام تصریح کردند متجاوزان سعودی برای به زانو درآوردن ملت یمن و تحقیر و مجبور کردن آن به تبعیت و دنباله روی از رژیم سعودی تلاش می کنند، اما ملت یمن تصمیم گرفته است که سرنوشت خود را به دست خود تعیین کند و هرگز تحت قیمومیت سعودی آمریکایی نخواهد رفت.
سخنرانان این تظاهرات از آزادگان جهان و نهادهای سازمان ملل متحد و سازمان های بین المللی و تمام کشورها و ملت های آزادیخواه خواستند به مسئولیت اخلاقی و انسانی خود در قبال مردمی که در معرض تجاوز و محاصره زمینی، هوایی و دریایی قرار دارد و از ورود غذا، دارو و مشتقات نفتی به کشورشان جلوگیری می شود، عمل کنند و گام های عملی برای درهم شکستن محاصره و توقف تجاوزات ظالمانه به ملت یمن بردارند.
المقالح و عاصم از نهادهای قضایی خواستند تدابیر قضایی فوری برای محاکمه تمام خیانتکاران و مزدورانی که در تجاوزگری و کشتار و ویرانگری همدست متجاوزان سعودی هستند، اتخاذ کنند.

آنها همچنین تاکید کردند راه حل بحران یمن، خارجی نیست و باید یمنی یمنی باشد که منافع یمنی ها و  اهداف بزرگ آنها را بدون قیمومیت و دخالت خارجی تامین کند.
المقالح و عاصم با تمجید از ایستادگی و مقاومت اسطوره ای ملت یمن که قطعا بر دشمنانش پیروز خواهند شد، تاکید کردند دشمنان در تجاوز خود شکست خورده اند و امید بستن آنها بر گرسنه نگه داشتن و محاصره ملت یمن همانند تکیه آنها بر بمباران و کشتار و تخریب هدفمند تمام تاسیسات زیربنایی واساسی و معیشتی ره به جایی نخواهد برد.
در پایان این تظاهرات گسترده، بیانیه ای صادر شد .
در بخشی از این بیانیه آمده است ای مردم شجاع و صبور و استوار در صحنه های ایثار و صحنه های عزت و رویارویی و فداکاری، تجاوز سعودی آمریکایی و همپیمانانشان وارد هشتاد و یکمین روز خود شده است که هر روز بر فهرست جنایات وحشیانه آنها و وحشی گری آنها اضافه می شود، متجاوزان همچنین محاصره کاملی را در سطح زمینی، هوایی و دریایی بر ملت یمن تحمیل کرده اند اما با وجود  تمام این اقدامات تجاوزکارانه هرگز نتوانسته اند خدشه ای به اراده  استوار ملت یمن وارد کنند.
در این بیانیه آمده است هشتاد روز بمباران که تمام شهرهای یمن را هدف قرار داده و کشتار مردم در روستاها و شهرها همزمان با محاصره ظالمانه که معیشت، دارو، شیرخشک کودکان و ... را هدف قرار داده است، این اقدامات تجاوزکارانه هرگز نتوانسته است ملت مقاوم و صبور یمن را به زانو درآورد.
این بیانیه همچنین سکوت بین المللی و همدستی با متجاوزان را محکوم کرده است.
این بیانیه بر مخالفت قاطع مردم یمن با محاصره ظالمانه، مزدوران و خیانتکاران به ویژه عبدربه منصور هادی و ارباب سعودی اش، سلمان بن عبدالعزیز و طرح هایی که متجاوزان به دنبال تحمیل آن بر ملت یمن هستند، تاکید کرده است.