درحالی‌که روز گذشته در رسانه‌های ترکیه، خبر محکومیت سه برادر ترکیه‌ای منتشر شد که سال گذشته به خودروی «رضا ضراب» (تاجر مشهور ایرانی ساکن ترکیه) حمله کرده بودند، برخی رسانه‌های داخلی ایران، به اشتباه از محکومیت خود رضا ضراب به جرم پولشویی و اختلاس خبر دادند.

گاف شرق

روزنامه تودی زمان روز گذشته به‌نقل از «میدان دیلی» ترکیه گزارش داد: سه‌برادر ترکیه‌ای که در تاریخ 11 سپتامبر 2014، به خودروی رضا ضراب حمله کرده بودند به 10 ماه تا 5 سال حبس محکوم خواهند شد. بنابر این گزارش، ضاربان درحالی که خود را ملی‌گرایان شهر «ریزه» معرفی کردند، به خودروی رضا ضراب، تاجر مشهور ایرانی حمله کرده و ضمن ایراد خسارت به خودروی وی، اقدام به ارعاب و تهدید ضراب کردند و گفتند: مراقب رفتارت باش چون ما به هیچکس رحم نمی‌کنیم. ضراب پس از این اتفاق، شکایت خود را علیه اقدامات این سه‌ برادر تسلیم مراجع قانونی ترکیه کرد که متهمان به‌ جرم خسارت به مال غیر و تهدید، به حبس از 10 ماه تا 5 سال محکوم شدند. 

این درحالی است که برخی رسانه‌های داخلی ایران به سهوا یا عمدا، از محکومیت رضا ضراب به 5 سال حبس خبر دادند؛ به‌طوری‌که روزنامه شرق خبر محکومیت پنج‌ساله ضراب به حبس را به‌عنوان تیتر اصلی خود منتشر کرد و بسیاری از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها نیز بلافاصله اقدام به پوشش این خبر اشتباهی کردند.

نام رضا ضراب، برای نخستین بار در سال 2012 میلادی و با توقف یک محموله طلا که قرار بود برای تحویل به شرکت «سورینت»، متعلق به «بابک زنجانی» به ایران منتقل شود، بر سر زبان‌ها افتاد. اگرچه رضا ضراب بارها هرگونه ارتباط و همکاری اقتصادی با بابک زنجانی را تکذیب کرده اما برخی تلاش می کنند بین او و بابک زنجانی  ارتباطی بیابند. ضراب که از سوی محافل سیاسی ترکیه از چهره‌های نزدیک به رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه شناخته می‌شود، سال گذشته با اتهام به پولشویی و اختلاس روبرو شد که پس از مدت کوتاهی از زندان آزاد شد اما به دنبال این رسوایی، برخی از اعضای کابینه اردوغان برکنار شدند.