به گزارش پارس به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، تعدادی از فرماندهان بلندپایه ارتش انگلیس هشدار دادند، قدرت نظامی انگلیس در مواجهه با تهدیدهای جهان ضعیف شده است.

چهار رهبر سابق نیروهای مسلح انگلیس نسبت به افول نفوذ این کشور هشدار داده و گفتند، از بابت شکست انگلیس در اقدام کردن در قبال افزایش بحران در عراق، سوریه و روسیه نگران هستند. این چهار نفر شامل دریادار سِر نایجل اسنهای، دریادار لورد بویس، مارشال لورد واکر و مارشال نیروی هوایی سر پیتر اسکوایر، انفعال فعلی انگلیس را به کوتاهی این کشور در قبال آلمان نازی پیش از جنگ جهانی دوم تشبیه کردند. سر نایجل در مقاله‌ای در روزنامه تلگراف گفت: میان عدم تمایل انگلیس برای مسلح ساختن خود در دوران فعلی و همین عدم تمایل در دهه 1930 زمانی که انگلیس نتوانست خود را برای مبارزه با تهدید فزاینده هیتلر آماده سازد و دیگر برای این کار خیلی دیر شده بود، شباهت‌هایی وجود دارد.

بنا به گفته این مقامات، میراث جنگ‌های عراق و افغانستان به معنی آن است که دیگر اشتیاق عمومی در انگلیس برای جنگ‌های بیشتر وجود ندارد و این موجب پاسخ‌های ضعیف به تهدیدهای امنیتی در خاورمیانه از جمله در لیبی و سوریه و تهدید نمایی ایجاد شده از سوی تروریست‌های داعش در عراق و سوریه شده است.

این فرماندهان سابق انلگیسی هشدار دادند، کاهش نیروهای نظامی این کشور در پنج سال گذشته تاکنون باعث تضعیف جدی ائتلاف نظامی انگلیس با آمریکا شده است.

این فرماندهان همچنین گفتند: اکنون انگلیس با خطر واقعی کشیده شدن به جنگ با روسیه‌ای که در شرق اروپا هرچه بیشتر تهاجمی عمل می‌کند روبرو است اما پرسش‌های جدی در خصوص اینکه آیا انگلیس اصلا می‌تواند به این تهدیدها پاسخ دهد وجود دارد.