به گزارش پارس،‌ خبرگزاری لبنانی آسیا در مطلبی، برنده جایزه نوبل صلح در یمن را به دوگانگی و تناقض گویی در قبال حملات جنگنده های عربستانی علیه غیر نظامیان و آثار تاریخی یمن متهم کرد.
در این گزارش که با عنوان «آیا برنده یمنی جایزه نوبل صلح مواضعش را در قبال جنگ در یمن عوض کرد؟» منتشر شد، آمده است؛
نوشته توکل کرمان در فیسبوک برای آنانکه پیگیر صفحه ویژه او هستند غافلگیر کننده بود. او برای اولین بار نوشت:« بمباران اماکن تاریخی را محکوم می کنم و تفاوتی ندارد که توجیه این اقدامات چه باشد... بمباران غیر نظامیان را محکوم می کنم حتی اگر ناشی از خطا و اشتباه باشد.»
وی خواستار آن شد تا مناطق تاریخی، غیر نظامیان به ویژه زنان و کودکان از آثار زیانبار جنگ در امان باشند. البته او به این نکته نیز اشاره کرد که نباید غیر نظامیان را سپر انسانی قرار داد یا شبه نظامیان نباید در اماکن تاریخی پناه بگیرند زیرا این رفتارها نیز محکوم است.
با انتشار این نوشته کاربران یمنی از تغییر موضع توکل کرمان در قبال جنگ ائتلاف عربی علیه یمن خبر دادند اما ساعاتی بعد ریم الصباح سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد که تابعیت کویتی دارد در فیسبوک مطلبی را منتشر کرد که بیش از مطالب پیشین غافلگیر کننده بود.
ریم الصباح در فیسبوک نوشت:« توکل کرمان برنده جایزه نوبل صلح با من تماس گرفت ...در این تماس درباره مسائل مختلف و مرتبط با مسائل بشردوستانه گفتگو کردیم... قبل از پایان گفتگو خواسته اش از من برای تغییر عقیده ام درباره جنگی که عربستان علیه یمن به راه انداخته است برایم غافلگیر کننده بود.»
این فعال کویتی ادامه داد:« توکل کرمان سعی کرد این جنگ را در خدمت یمن و منطقه بداند و چنین وانمود کند که من از واقعیت هایی که در یمن می گذرد آگاه نیستم... مدتی پس از این مکالمه، به صفحه فیسبوکش مراجعه کردم و پی بردم او کاملا با هر آنچه که عربستان در یمن انجام می دهد موافق است... در نتیجه این مطلب را در فیسبوک منتشر کردم تا مردم یمن دیدگاه واقعی او را درباره جنگ علیه یمن بدانند.»
این فعال کویتی ادامه داد:« ای کاش با من تماس نمی گرفت تا نگاهم به فردی که برنده جایزه نوبل شده است عوض نمی شد. شایسته بود چنین فردی اقدامات عربستان را محکوم می کرد در نتیجه این بار من از او می خواهم مواضعش را در قبال جنگی که عربستان برای نسل کشی علیه کشورش به راه انداخته است عوض کند.»