به گزارش پارس به نقل از ايرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی در مشهد افزود: با وجود قرآن برای نشان دادن راه درست و مدیریت جهادی به عنوان راهبرد منطقی و جامع دلیلی برای ترس از تحریم ها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: مدیریت جهادی در همه بخشهای مدیریتی می تواند کارساز و راهگشا باشد و اگر برخی مسوولان از این مدیریت بی بهره اند باید مسوولیت را کنار بگذارند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در همه عرصه ها دگرگونی ایجاد کرده و این تحول را می توان در تولید مفاهیم و فرهنگ های مختلف به وضوح مشاهده کرد اما تا به امروز مفهومی به نام مدیریت جهادی به صورت عملی در کشور اجرا نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نمودی از مدیریت جهادی در فرهنگهایی که مولد علم و فناوری بودند دیده نمی شود این در حالی است که بسیاری از دانشمندان به این باور رسیده اند که مدیریت برگرفته از فناوری است اما باید توجه داشت که هر نوع مدیریت نیاز به تدبیر دارد.

آیت الله علم الهدی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را تولید نظام مدیریت جهادی ذکر کرد و افزود: براین اساس رهبر معظم انقلاب راهکار همه مشکلات کشور را مدیریت جهادی عنوان کردند، مدیریت جهادی تنها یک تئوری نیست بلکه تجربه کارآمدی است که نمادهای ارزشی آن در دفاع مقدس به منصه ظهور رسیده است.

وی تاکید کرد: امروز باید مدیریت جهادی به عنوان یک مفهوم اصیل به نسل جوان منتقل شود و نسل جوان با این اندیشه رشد یابد و آن را در زندگی و مسوولیت هایی که در آینده می پذیرد به کار گیرد.

وی قدیمی بودن آموزش ها را یکی از مشکلات بخش آموزش کشور دانست و گفت: در دانشگاه ها تاکنون هیچ رشته ای به نام مدیریت جهادی راه اندازی نشده و هیچ واحد آموزشی آموزش این مفهوم را به دانشجویان ارائه نکرده و در مجموع در راستای استفاده از منابع ارزشی برای آموزش حرکت نکرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مدیریت جهادی در انقلاب اسلامی یک جریان خود ساخته بود که با تشکیل جهاد سازندگی براساس فرمان امام راحل براه افتاد.

آیت الله علم الهدی افزود: تشکیل جهاد کشاورزی زمانی شکل گرفت که احساس شد فضای کشور نیازمند یک حرکت جهادی در حوزه کشاورزی است.

وی بیان کرد: چندین سال است که برای رفع مشکلات و توسعه حوزه کشاورزی صحبت ها و راهکارهای بسیار مطرح می شود اما فعالان این صنعت از این راهکارها به خوبی بهره نگرفته اند زیرا مدیریت جهادی در بخش کشاورزی به درستی اجرا نشده است.