به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، حمید آخوندی چندی پیش در گفت‌و‌گویی با «خبرآنلاین» در مورد این برنامه و یکی از قسمت‌های پخش نشده آن که مربوط به مصاحبه با محمود احمدی‌نژاد می‌شد، توضیحاتی ارائه کرد. براساس گفته آخوندی بعد از مونتاژ این گفت‌و‌گو نبوی از سوی دفتر احمدی‌نژاد که در آن زمان شهردار تهران بود به دست‌اندرکاران «صندلی داغ» معرفی شد تا اصلاحات با نظر او اعمال شود. آخوندی در این بخش نبوی را مشاور احمدی‌نژاد نامید.

نبوی در گفت‌وگویی با «خبرآنلاین» با تاکید براینکه هیچ‌گاه مشاور احمدی‌نژاد نبوده است، چنین توضیح داد: «من مشاور آقای احمدی‌نژاد نبودم. در دوره مسئولیت او در شهرداری تهران در جلساتی که هفتگی برگزار می‌شد و عنوان شورای فرهنگی رسانه‌ای شهردار تهران را داشت و همیشه هم با حضور خودش تشکیل می شد، به عنوان یک عضو شرکت می‌کردم. تعدادی از حاضران در این جلسه از افراد شاغل در شهرداری نبودند که بنده، آقای اشعری، آقای دکتر دارابی و تا مقطعی آقای دکتر آشنا از آن جمله بودیم.»

او در مورد طرح موضوع حضور احمدی‌نژاد در برنامه «صندلی داغ» گفت: «در یکی از این جلسات، گفت‌و گوی آقای احمدی‌نژاد با صندلی داغ مطرح شد.هر یک از دوستان نقطه‌نظراتی داشتند و صحبت کردند. براساس شناخت من از رسانه و تصویر، اعضای جلسه از من خواستند نتیجه مصاحبه مونتاژ شده را در دفتر آقای آخوندی ببینم. من هم به دفتر ایشان رفتم و با توجه به نگاه خودم، نکاتی را با آقای آخوندی مطرح کردم.»

نبوی با اشاره به نکاتی که تهیه‌کننده «صندلی داغ» مطرح کرده، گفت: «آقای آخوندی اشاره کرده‌اند که نقطه نظرات من ناظر به این بوده که آقای احمدی‌نژاد قصد داشت نامزد ریاست جمهوری شود. اولا من تاریخ ضبط این مصاحبه را به خاطر ندارم و نمی‌دانم در آن زمان اصلا موضوع نامزدی احمدی‌نژاد مطرح شده بود یا نه، اما این را به وضوح به خاطر دارم که نظرات من به هیچ عنوان ارتباطی به احتمال نامزدی ریاست جمهوری و مسائلی از این دست نداشت.»

او ادامه داد: «نکته مهم این است که من درباره نامزدی احمدی‌نژاد (در سال ۸۴ و ۸۸) هیچ‌گاه نه قدمی برداشتم نه کمک فکری کردم. اینکه موافق یا مخالف بودم بحث دیگری است که نیازی به توضیح آن نمی‌بینم. (همینقدر بگویم که چند روز پس از رای آوردن آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۴، آینده فکری و سیاسی او را برای چند تن از دوستان نزدیکم پیش‌بینی و تحلیل کردم و با صراحت زیان‌های او را برای کشور برشمردم و صد البته که کم لطفی های شگفت‌انگیزی هم دریافت کردم.) من حتی در مورد نامزدی او در حد یک جمله هم نظر مشورتی به کسی ندادم؛ نه به خودش نه به کسانی که برای او ستاد تبلیغاتی راه‌اندازی کرده بودند.»

نبوی با اشاره به یکی از خاطراتش در جریان حضور در جلساتی که از آن یاد کرد، گفت: «یک هفته در همان جلسه‌ای که در بالا اشاره کردم، به دلیل بیماری یا گرفتاری حاضر نشدم. وقتی هفته بعد به جلسه رفتم، متوجه شدم هفته پیش درباره احتمال نامزدی ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد صحبت کرده‌اند. گفتم اگر بحث‌تان این است که بیرون می‌روم و در جلسه نمی‌مانم چرا که از نظر من خلاف شرع و حرام است که جلسه مریوط به نامزدی ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد در جلسه شورای فرهنگی و رسانه‌ای شهردار تهران برگزار شود. نتیجه این اعتراض صریح من،‌ توهین‌های یکی از حاضران در جلسه به بنده بود. وقتی که من با صراحت و بدون پرده پوشی در یک جلسه خصوصی مخالفت خودم را از حیث استفاده از منابع عمومی اعلام کردم چگونه می‌توانم به خاطر احتمال نامزدی او مشاورتش را برای بررسی برنامه صندلی داغ برعهده بگیرم؟»

او همچنین در مورد اینکه چرا آن برنامه پخش نشد، گفت: «من تا نظرات تخصصی و رسانه ای خود را مطرح کردم و اصلاحات انجام شد، اما اینکه چه کسی از دفتر آقای احمدی‌نژاد خواست آن مصاحبه پخش نشود، اطلاعی ندارم. ضمن اینکه به بنده هم ارتباط نداشت.»