پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حسین رویوران گفت: حزب‌ الله به ‌صورت رسمي در سوريه حضور دارد و در كنار نيروهاي دولتي اين كشور در حال مبارزه با داعش است. 

حسین رویوران صاحبنظر مسايل منطقه در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: حزب ‌الله خاك سوريه را عمق جبهه خود مي ‌داند و تصميم دارد اين عمق را حفظ كند. اين اقدام دفاعي ممكن است در آينده دامنه گسترده تري به‌خود بگيرد يا با تغيير شرايط در سوريه، محدودتر شود.

وي با اشاره به سابقه مبارزه حزب الله با جريانات تروريستي گفت:  در سال 1982، رژيم صهيونيستي به خاك لبنان تجاوز كرد و بخش‌هايي از جنوب اين كشور را به تصرف خود در آورد. حزب‌الله لبنان، به‌عنوان نيروي مقاومت مردمي، مجبور شد 18سال با اين رژيم مبارزه كند تا در نهايت بتواند دشمن را از سرزمين لبنان خارج كند. 

رویوران افزود: اكنون هم حزب‌الله لبنان به جاي اينكه اجازه دهد نيروهاي تكفيري وارد خاك لبنان شوند و سپس در خاك لبنان مجبور به مبارزه با آنها باشد، تصميم گرفته خارج از مرزهاي لبنان با آنها مقابله كند. 

اين صاحبنظر مسايل منطقه با اشاره به وضعيت مبارزه حزب الله با تروريست ها گفت: اكنون حزب ‌الله مشغول جنگ با گروه‌ هاي تروريستي داعش و جبهه نصرت و چند گروه تكفيري ديگر در مرز سوريه و لبنان است. بدون شك كشيده شدن درگيري ‌ها با تكفيري‌ها به خاك لبنان هزينه زيادي براي اين كشور و مردم لبنان به‌دنبال خواهد داشت. 

رویوران افزود: ماهيت اقدام حزب ‌الله در مبارزه با داعش در خارج از خاك لبنان، همچنان دفاع از امنيت لبنان در مقابل دشمن خارجي و در راستاي فلسفه وجودي اين نيرو است. 

وي اضافه كرد: در سال 1982اين اقدام به‌ صورت دفاعي در مقابل دشمني كه خاك لبنان را تصرف كرده بود انجام شد و اكنون به ‌صورت بازدارنده در خاك سوريه دنبال مي ‌شود.