به گزارش پارس به نقل از واحد مرکزی خبر ، دریابان علی شمخانی در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به تعریف امنیت ملی گفت: تعریف امنیت ملی ایران با تعریف امنیت ملی در دیگر کشورها متفاوت نیست و عبارت از هماهنگی میان سیاست های دفاعی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بر اساس منافع ملی و امنیت ملی است.

 دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران  افزود: یکی از وظایف کمیته عالی امنیت ملی که رؤسای قوای سه گانه و همچنین وزرای امور خارجه و دفاع و سازمان برنامه و بودجه و فرمانده نیروهای مسلح در آن مشارکت دارند تصمیم گیری درباره موضوعات مهم کشور است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که از بیشترین استقلال و اقتدار و ثبات و آرامش در میان کشورهای منطقه با وجود تحولات موجود برخوردار است.

وی با اشاره به تروریست های تکفیری تصریح کرد: افراط گرایان تکفیری پدیده ای ساختگی هستند که دولت های غربی، صهیونیست ها و استبدادگران آن را در منطقه ما به وجود آورده اند تا نیرو و توان امت اسلامی هدر دهند و مانع تمرکز جهان اسلام بر روی هدف اساسی شان که همانا مسئله فلسطین است شوند.