به گزارش پارس به نقل از المسله، نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق از برخی کشورهای منطقه که همچنان از تروریست ها حمایت می کنند، خواست حمایت از تروریسم را متوقف کنند.
وی برخی رسانه های عربی را رسانه های فتنه و گمراه کننده توصیف کرد و هشدار داد که  عراق به تنهایی صحنه ای برای فتنه نخواهد بود.
المالکی که درباره فتوا و نیروهای داوطلب مردمی سخن می گفت، به ارتباط میان عراق و سوریه اشاره کرد و خطاب به برخی کشورهای عربی منطقه گفت فتنه تنها به صحنه عراق منحصر نخواهد شد و خانه های شما همانند خانه عنکبوت است، پس در کنار ما قرار گیرید و با قرار گرفتن در کنار ما(در جنگ با تروریسم) از خودتان حمایت کنید.
وی خواستار قطع منابع مالی تروریسم و شبکه های ماهواره ای فتنه افکن و رسانه های گمراه کننده شد و گفت عراق به نبرد و رویارویی عادت کرده و ملت عراق اهل شهادت هستند و شما(رژیم های عربی حامی تروریسم)،‌هرگز نمی توانیم آن چه را ما تحمل می کنیم، تحمل کنید.
معاون رئیس جمهور عراق و نخست وزیر سابق این کشور، هشتم مارس 2015، عربستان و قطر را به اعلان جنگ علیه عراق متهم کرد و این دو کشور را مسئول بحران امنیتی در عراق دانست و گفت سعودی و قطر به سرکردگان تروریسم و القاعده پناه داده و از آنها در زمینه سیاسی و رسانه ای حمایت می کنند.
آخرین تحولات بیجی از زبان المهندس
از سوی دیگر، معاون رئیس شورای نیروهای داوطلب مردمی از قریب الوقوع بودن عملیات گسترده در الانبار به فرماندهی این نیروها خبر داد.
ابومهدی المهندس در خصوص آخرین تحولات بیجی و مهمترین محورهایی که نیروهای داوطلب مردمی مستقر هستند، گفت نیروهای مسلح و نیروهای داوطلب مردمی از همان ابتدا در پالایشگاه بیجی مستقر شده و ما تکریت را از غرب محاصره کرده ایم و محاصره را از سه جهت تکمیل کرده ایم و حضور در بیجی را تقویت کرده ایم.
المهندس گفت ما تصمیم گرفته ایم عملیات گسترده ای را آغاز کنیم و به زودی این عملیات به سمت الانبار به فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی آغاز خواهد شد.