به گزارش پارس به نقل از فارس، کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه موفق شدند، شهر «تل ابیض» واقع در ریف شمالی رقه را که تحت تصرف گروه تروریستی تکفیری «داعش» است، از 2 محور شرقی و غربی محاصره کنند.

در این راستا مبارزان کُرد هم اکنون در حوالی این شهر حضور دارند و انتظار می‌رود، ساعات آینده این منطقه شاهد درگیری بین عناصر داعش و نیروهای کُرد باشد.

نیروهای کُرد امروز (شنبه) در ادامه نبردهایشان در ریف شمالی رقه موفق شدند، روستاهای عوض، الدبس، خربة عبود، خربة البقر، ابو خرزة، الرافعة و أم حویش را در شرق تل ابیض آزاد کنند.

این درحالی است که دیگر نیروهای مبارز کُرد به مرکز شهر سلوک، در ریف تل ابیض رسیده‌ و آن را آزاد کرده‌اند. اما آنچه موجب کُندی عملیات‌های آنها در این شهر شده، بمبگذاری و مین‌گذاری مناطق باقی مانده شهر توسط داعش پیش از عقب نشینی از آن بوده است.

اما در محور غربی شهر تل ابیض نبردها بین کُردها با داعش در روستاهای علو، جهجاه، و أبو خرزة در نزدیکی شهر «عین عیسى» جریان داشت که تنها 16 کیلومتر با تل ابیض فاصله دارد.

درگیری‌های جاری بین مبارزان کُرد و داعش که از اواخر ماه گذشته با حملات کُردها جهت آزادسازی شهر تل ابیض از سیطره داعش آغاز شده است، موجب آوارگی هزاران نفر از اهالی شهرها و روستاهایی شده که در مسیر این عملیات بوده‌اند.

منابع سوری تاکید می‌کنند که مناطق شمالی استان رقه هم اکنون خالی از سکنه است و داعش برای جلوگیری از سقوط تل ابیض تدارک ویژه‌ای برای مقابله با مبارزان کُرد دیده است که از جمله آنها حفر خندق اطراف شهر و بمبگذاری و مین‌گذاری راه‌های ارتباطی شهر است.