به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، جای شان کار قائم مقام وزارت امورخارجه هند بعدازظهر امروز شنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار ضمن تشریح گفتگوهای میان جمهوری اسلامی ایران با گروه مذاکره کننده 1+5 گفت: جامعه بین المللی نباید تنها ناظر این گفتگوها باشد و لازم است در آن نقش ایفاء کند تا به نتیجه برسد.

ظریف در ادامه با اشاره به مناسبات گسترده بین جمهوری اسلامی ایران و هند خاطر نشان ساخت: زمینه‌های بسیاری برای توسعه و گسترش بیش از پیش همکاری در زمینه‌های مختلف بویژه انرژی وجود دارد، درهای ایران برای افزایش همکاری‌ها بر روی هند باز است .

جای شان کار قائم مقام وزیر امورخارجه هند نیز با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای هند گفت: امیدواریم که گفتگوهای 1+5 با جمهوری اسلامی ایران هر چه زودتر به نتیجه برسد تا بتوان همکاری‌های گسترده‌تری را برنامه ریزی کرد.

 وی همچنین ابراز داشت: اولویت‌های هند برای همکاری‌ها با ایران در حوزه های تجارت، انرژی و حمل و نقل می‌باشد و دولت هند اراده جدی برای گسترش همکاری‌ها دارد.

قائم مقام وزارت امورخارجه هند، توسعه بندر چابهار را یک نمونه از طرح‌های توسعه و افزایش همکاری‌ها عنوان کرد و گفت: در نظر داریم در این بندر در زمینه های برق، پتروشیمی و راه آهن با طرف‌های ایرانی همکاری نمائیم.